Visum Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Hei! Disse dager er det negangstider på fondsmarkedet. Jeg har naturlig nok investert en god sum i fondene jeg har valgt. Planen er å bruke pengene om et par år - vil det framdeles være nedgangstid? I såfall tenker jeg å sette resten av beløpet snart inn på fondene. Hva forteller eksperter om når bunnen er nådd? - finner mye forskjell, blant annet skriver VG at oljeprisen er ventet til å være 60 dollar pr fat på slutten av året. Jeg er villig til å ta riskio for å få høyere avkastning, men ikke hvis avkastingen er negativ over 3 år. Det er ikke akkurat langsiktig sparing, men gidder ikke å sette pengene inn på høyrentekonto eller pengefond - da avkastingen er liten. Endret 10. februar 2016 av Det gode liv Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 du må regne med minst 6 år i fond, helst ti år. 1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg er villig til å ta riskio for å få høyere avkastning, men ikke hvis avkastingen er negativ over 3 år. Det er det ingen som vil. Men ingen kan gi garantier om positiv utvikling, verken for 3, 6 eller 10 år. Risikoen er der uansett sparingens horisont. At aksjemarkedet har hatt en langsiktig vekst hittil betyr ikke at det nødvendigvis kommer til å fortsette slik. Og "ekspertene"s tips spriker i alle retninger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå