Gå til innhold

Nytt anlegg til bilen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

... når du skriver anlegg mener du bare spilleren eller med forsterkere + sub og diverse??

uansett jeg har denne , (eller egentlig utgaven før, men de er nesten identiske)

Jeg må si at fungerer meget bra! to linjeutganger + to subutganger (d hadde ikke min...), grei fjernkotroll, og den er helt sjef på MP3!! (ikke noe venting når du skifter sang etc etc..) oxo syns jeg det er best med en ordentlig volumkontroll som man vrir på... :D

Lenke til kommentar

Ville tro den cd-spilleren du har funnet vil holde i lange baner om du ikke skal ha sub. Skal du kjøre forsterker på høytalerene? alle høytalerene? kun bak? etc etc..

ellers er jeg veldig gla i pioneer uten helt å ha en god forklaring på hvorfor. :love:

Whiteshit

PS: Vil legge til at mp3 er et must!

Lenke til kommentar
BOSS=.....

Boss gir på ingen måte noe raffinert lyd....

Må si meg enig i hva Clausn skriver her. Har selv hatt boss høytalere i bilen min. 6x9 på hattehyllen.

Til boss-høytalerene sitt forsvar var det ikke forsterker med i bildet, og en heller svak cd-spiller, men dog, lydmessig føler jeg at boss ikke stiller i samme klasse som andre ledende høytaler-merker. (uten å gå i detalj :-) )

Whiteshit

Lenke til kommentar

Skal nå i første omgang ha spiller med 4 høytalere. Vil senere få forsterker dersom det er behov for det, men håper på jeg kan få et anlegg som er bra nok uten.

Jeg skal ikke ha anlegg for å spille høyest mulig, men for å få best mulig lyd i bilen. Er en "famlilie" bil, så er begrenset hvor ofte en kan spille med fullt volum men tanke på ungen.

Lenke til kommentar

For den kresne, vil jeg si at vocal høytallere er det beste.

Dette blir jo seff litt dyrere men en merker det også på lydkvaliteten om en er av den litt mer kresne typen :yes:

Det en eventuelt kan spare inn penger på er å drite i å kjøpe frontsett med egen diskanthøytaler. Det ser fancy ut, og det er mulig det er bedre, men jeg merker ikke mye forskjell til det.

Har forresten Cadence frontsett selv framme i bilen med en diskant som kan tiltes oppover. Får da mer diskant følelse. Billig løsning! :)

Whiteshit

Lenke til kommentar

Det jeg lurte mest var egentlig om høyttalerene var byttet i bilen...

Focal & MB Quart er vel blant de beste på høyttaler-sett, ja.

Men hvis høyttalerene ikke er byttet i bilen, vil selv ganske rimlige sett gjøre stor forskjell... (forutsatt at du ikke har en veldig ny og dyr bil med påkostet lyd-anlegg)

Ellers er vil jeg bare si at det er nok en del forskjell på koaksial(de med diskanten plassert i midten av mellomtoneen) og sett med separat diskant, men de krever vel litt mer til plassering for at lyden skal bli bra.

Lenke til kommentar
ellers er jeg veldig gla i pioneer uten helt å ha en god forklaring på hvorfor. :love:

...

PS: Vil legge til at mp3 er et must!

Jeg har relativt lite erfaring med bilstereo. Men jeg har noe erfaring med 2 av pioneer sine mp3 spillere, og min erfaring er at de er usannsynlig treig når det er mp3.

Tar lang tid å starte opp, og lang tid å skifte sang.

Men nå har jeg lite peil egentlig, kan være dette er aktuellt for alle spillere, eller kanskje det bare er de noe eldre spillerne til pioneer? (de er vel begge ca 1-1.5 år gamle).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...