Gå til innhold

Assange: Vote for Hillary Clinton is ‘vote for endless, stupid war' which spreads terrorism

Hvem har rett egentlig?  

25 stemmer

1. 1. Hvem har rett egentlig?

• Julian Assange
    • Hillary Clinton
  2. 2. Har et åpent samfunn idag mulighet til å avverge en fremtidig Hitler?

• Ja, forutsatt at styresett i land blir åpent
    • Ja
    • Nei

Anbefalte innlegg

Jeg satt å leste følgende artikkel idag:

https://www.rt.com/news/332022-assange-clinton-vote-war/

Sitat Assange: (oversatt til norsk)

"En stemme idag for Hillary Clinton er en stemme for endeløs, dum krig."

Han la til at han har "år med erfaring i å håndtering av Hillary Clinton, og har lest tusenvis av hennes offentlige korrespondanser. Hillary mangler dømmekraft og vilskyve de forente stater i en endeløs krig som sprer terrorisme".

Assange utdypte også Clinton sin "elendige politiske avgjørelser" som han sa har "direkte bidratt" til oppstandelsen av Islamic State (IS, formerly ISIS/ISIL). <-- ®/tm??? (owned by US state department?)

--------

Videre fortsetter artikkelen med: (på engelsk)

Stating that Clinton went above the heads of Pentagon generals when it came to Libya, he wrote: “Libya has been destroyed. It became a haven for ISIS. The Libyan national armory was looted and hundreds of tons of weapons were transferred to jihadists in Syria.”

He went on to state that Clinton did not learn from her mistakes, and set out to repeat history in Syria.

“Having learned nothing from the Libyan disaster Hillary then set about trying do the same in Syria. Hillary's war has increased terrorism, killed tens of thousands of innocent civilians and has set back women's rights in the Middle East by hundreds of years,” he wrote.

Referring to a CBS interview with Clinton in 2011, Assange expressed his disgust with her after she became “wild-eyed” and “publicly took credit for the destruction of the Libyan state,” gloating that “We came, we saw, he (Muammar Gaddafi) died!”

“In the momentary thrill of the kill, she had aped, of all people, Julius Caesar,” Assange wrote.

He concluded by saying that Clinton “shouldn't be let near a gun shop, let alone an army. And she certainly should not become president of the United States.”

Så hvem er det egentlig som har rett i diskusjonen Assange VS Clinton?

Endret av zeebra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jeg faktisk litt enig meg, frykter at om Clinton blir valgt kan det medføre mer krig og mer flyktninger for oss. Verre scenarioer kan og forekomme da Clinton har uttalt at hun ser på Russland som "en trussel". Håper de ender opp med Trump eller Sanders.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Trump har bedre politikk på området. Han sier ifølge samme kilde: (https://www.rt.com/news/331981-trump-merkel-putin-refugees/)

He also said America could have “very good relations” with Russia.

“I have always felt that Russia and the United States should be able to work well with each other towards defeating terrorism and restoring world peace, not to mention trade and all of the other benefits derived from mutual respect,” he reiterated on December 18.

Det hadde vært bedre om USA og Russland sammarbeidet sier nå iallefall jeg. Og om Europa hadde bedt om unnskyldning og jobbet for et produktivt forhold med Russland og Kina.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, hekomo. Det du snakker om der er jo ikke et demokrati. Folkemakt er kjernen i demokrati, og i USA virker folket nå maktesløse mens de kiles mellom den politiske eliten og store bedrifter.

Man kan nesten tenke på det som en kvern.

Det samme gjelder forøvrig i Norge. Folket er rimelig maktesløse, men Norge har ikke samme type samfunn som USA. Norge kiles mellom den politiske eliten og et eller annet, annet. Jeg tror den andre tingen er "diktat utenfra" som omfatter andre staters inngripen i Norske affærer, gjennom allianser, organisasjoner og regelverk/ideologi. Norge er ikke et fascistisk land, men om vi fortsetter å la USA utføre overgrep mot Norge, vil vi bli fascistisk til slutt. TTIP avtalen er et godt steg imot det.

USA utfører overgrep i alle Europeiske nasjoner, og har nærmest innført diktatur etter den mediaskapte "Eurokrisen" som fikk fokus vekk fra USA og reddet USA sin økonomi og kapitalismen fra sikker kollaps. USA har makt til å skape økonomisk krise i Europa når de måtte ønske det. Hvorfor Europeiske land plutselig gikk fra å gå med på det meste USA holdt på med, men under protest, til å la seg diktere 100%, det vet ikke jeg hvorfor skjedde, men det kan virker som Eurokrisen er et kort USA kan dra frem hvis Europeiske ledere protesterer mot USA sitt diktatur.

Hvorfor folk gnåler om å melde oss ut fra EØS og Europa, når det verste av overgrep skjer gjennom NATO og USA, det vet ikke jeg. Men jeg regner med landssvikerne og landsforræderne som har overgitt oss til NATO og USA, blir fengslet i langt tid når folket igjen får makten i Europa.

Det er NATO vi bør melde oss ut av, og Europa vi burde integrere oss tettere med. Europa har alltid vært Norges viktigste handelspartnere og økonomiske bidragsytere, og det har de forblitt, selv lenge etter at USA kom til verden.

USA holder Europa svakt, USA er en fare for Europeisk sikkerhet og USA handler mot Europeiske sikkerhetsinteresser.

Ps. Hillary Clinton burde stå tiltalt i krigsdomstolen i Den Haag/Hague, ikke stå til valg i en av verdens største nasjoner

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Fy faen. Kan det virkelig stemme at 23 her har stemt Julian Assange og kun 1 har stemt Hellarious Clinton.

Det er jo enda verre enn jeg trodde. Hva er det snakk om her? Er Hillary "the antichrist" som alle snakker om? En person som lyger, dreper, snakker bak ryggen, plager, vrir, manipulerer osv i forhold til folk og verden rundt seg?

Jeg har egentlig aldri helt trodd på alle de historiene om verdens ende, men nå begynner jeg virkelig å lure. Om en person som Hillary Clinton kan bli valgt som president i USA... Ja... Som tidligere sagt.... Da... får alle fllytte til Sydpolen for å unngå helvete som Hillary Clinton vil skape i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...