Lexler Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvertfall tror jeg det er ruteren som forårsaker mine problemer. en ting er at Dc ikke funker i active mode, bare i passiv. noe helt annet er det når nesten alle applikasjoner jeg skal kjøre via nett, game spy, ftp server, icq lastinger, blant annet, ikke fungerer litt engang.... kazaa funker hater kazaa Jeg har skrevet flere mailer der jeg ber dem hjelpe meg, får svar, men det nytter ikke hva jeg gjør. Har fulgt bruksanvisningen de sendte meg til punkt og prikke, men det er fullstendig nytteløst... Vi har 8 maskiner kobla i lan bak samme ruter, netopia 3351 Noen som har tips til hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
skravlekaspar2000 Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 velg en port som du vil dc++ skal svare på og sett routeren opp til å gjøre en port forwarding til den ip'en. de forskjellige pcene må da seff lytte på forskjellige porter, hvis ikke blir det krøll se f.eks.: http://www.relativt.net/index.php?mod=artikler&op=show&id=7 skr Lenke til kommentar
mozz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Ruteren er bra nok den skal du se. Du må bare åpne noen porter så ordner det seg. Du får hjelp til dette HER Lenke til kommentar
Lexler Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Joda, det er samme fremgangsmåte jeg har brukt. problemene kommer når jeg skal legge til den nye NAT serveren. det kommer opp en feilmelding som sier at dette skaper konflikt med en tidligere innstilling. Det ligger 17 tidligere innstilliger der som jeg ikke våger å røre, og min peilig på rutere begrenser seg til å følge bruksanvisninger... Hvis noen med blodpeiling kunne ordna det for meg uten at jeg hadde behøvd å røre enknapp hadde jeg vært lykkelig, men det lar seg visst ikke gjøre. jeg har spurt NGT, gitt dem spesifiserte porter, men de gjør det bare ikke. de sender en &%¤%#/&%¤ bruksanvisning som fa*n ikke funker engang... sorry at jeg virker litt hissig, men min tålmodighet når det gjelder datadritthælvette er ekstremt liten Lenke til kommentar
gspr Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvertfall tror jeg det er ruteren som forårsaker mine problemer.en ting er at Dc ikke funker i active mode, bare i passiv. noe helt annet er det når nesten alle applikasjoner jeg skal kjøre via nett, game spy, ftp server, icq lastinger, blant annet, ikke fungerer litt engang.... kazaa funker hater kazaa Jeg har skrevet flere mailer der jeg ber dem hjelpe meg, får svar, men det nytter ikke hva jeg gjør. Har fulgt bruksanvisningen de sendte meg til punkt og prikke, men det er fullstendig nytteløst... Vi har 8 maskiner kobla i lan bak samme ruter, netopia 3351 Noen som har tips til hva som kan gjøres? NextGenTel provoserer med treghet, og på mange andre punkter. Ditt eksempel er derimot ikke et slikt. Ditt eksempel er et eksempel på brukere som provoserer MEG. NGT har i dette tilfellet ikke NOE med at du har problemer å gjennomføre fjortisaktivitetene dine, og enda mindre med at du ikke presterer selv å finne ut hvordan du skal løse problemene. Nå vet jeg i hvert fall hvorfor NGT er så trege med å svare på mail: De må jo få yrkesnevrose av å sitte og svare på mails fra folk som deg. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 sorry at jeg virker litt hissig, men min tålmodighet når det gjelder datadritthælvette er ekstremt liten Har du vurdert å finne deg en annen hobby? Lenke til kommentar
mozz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) La oss si at du velger å bruke port 1025 til DC++. Den er åpen i brannmuren så du trenger ikke åpne porter der. Det eneste du trenger å gjøre er å se om den er åpen i NAT (serverlisten). Se: Show/Change Server List i NAT menyen. Hvis ikke så legger du til en ny for den porten. Add Server. Det er veldig enkelt forklart med bilder HER Lykke til.. Edit: Jeg leste ikke posten din nøye nok. Siden du har flere maskiner på nettverk og har en type netopia enn jeg trodde så vet jeg ikke om det blir samme fremgangsmåten for deg. Endret 18. november 2003 av mozz Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Mener du at NGT skal hjelpe deg med å finne pr0n på DC? Grow up! De har annet å drive med! Lenke til kommentar
Lexler Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 ny hobby kunne kanskje vært noe... Angående 'gspr's ' innlegg: om jeg vil drive med fjortisaktiviteter, er vel det helt opp til meg. Mine mailer til NGT har faktisk, tro det eller ei, vært saklige. Jeg vet ikke hvordan en router skal konfigureres, jeg prøver ikke å late som at jeg vet det heller. Jeg bare bad dem om hjelp med deres produkt og jeg mener at da skal de også kunne hjelpe. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 ny hobby kunne kanskje vært noe... Angående 'gspr's ' innlegg: om jeg vil drive med fjortisaktiviteter, er vel det helt opp til meg. Mine mailer til NGT har faktisk, tro det eller ei, vært saklige. Jeg vet ikke hvordan en router skal konfigureres, jeg prøver ikke å late som at jeg vet det heller. Jeg bare bad dem om hjelp med deres produkt og jeg mener at da skal de også kunne hjelpe. Var det ikke derfor de sendte deg brukermanualen? Du bør vel klare å lese og forstå en liten brukermanual angående ruter, det kan da umulig være _så_ vanskelig vel? Ta å les den manualen en gang til og prøv litt hardere så skal du nok se det går Lenke til kommentar
Lexler Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 problemet er at jeg får feilmelding når jeg prøver, tro meg, jeg HAR prøvd. skal selvsagt fortsette å mase på NGT, men med fem dager ventetid per mail vil det jo ta sin tid dette. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 som en sier over her, funker fett å bare gjøre endringen i nat-registeret. endring.nextgentel.no f.eks.. der jeg gjorde det. Har samme router og var rimelig frustrert en periode. Men det du gjør er å åpne f.eks port 1025. Det du trenger å vite er hva intern ip til pc'en din er. I mitt tilfelle fikk ikke jeg dette til fordi jeg trodde min var 10.0.0.2 , så var den 10.0.0.3. I tillegg må du huske å trykke lagre endringer.. da mister du forbindelsen i 20 sek står det, men erfaringsvis har jeg lært meg å vente et par minutter, for å være SIKKER på at endringene er gjort Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 huff.. ennå faktisk ikke merket noen som har hatt problemmer med å route en ngt router.. http://endring.nextgentel.no kan hjelpe deg sikkert.. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Mine mailer til NGT har faktisk, tro det eller ei, vært saklige. Jeg vet ikke hvordan en router skal konfigureres, jeg prøver ikke å late som at jeg vet det heller. Jeg bare bad dem om hjelp med deres produkt og jeg mener at da skal de også kunne hjelpe. Vi kan ikke lukte at du var saklig i mailen din til NGT, når du uttrykker det på en helt annen måte her. Som noen sier: På tide å roe seg ned, eller finne ny hobby? Sånt som det der kan ikke være bra for hjertet. Relativt.net hjelper deg sikkert. Dessuten har du alltid... manu...alen! DEN er fin, den! Lenke til kommentar
Digger Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Det kommer alt ann på hvem du treffer i den andre enden... jeg hadde selv problemer med og få åpnet for port 21 og 80 da jeg skulle ha en ftp og web server gående jeg fikk ikke endret noe med http://endring.nextgentel.no og da tok jeg telefonen fatt fikk snakket med en hyggilig dame i den andre enden, jeg fikk også tilsendt manual hvordan dette skulle gjøres men dama i den andre enden sa at hun skulle fikse det for meg..jeg brukte da telnet og gikk inn i routeren og så at det var gjort forandringer men problemet var at det ikke funket :-( eller rettere sakt at ftp'en fuket men ikke web'en etter mye om og men så snakket jeg med en kammerat av meg som er nettverksadministrator i ett større selskap hå kom og så på det og fant feilen og vips så funket det... det er ikke altid at de i andre enden har så god greie på ting allikeveld.. er min erfaring. Men selv den beste kan gjøre feil har jeg oså lært... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå