Gå til innhold

Kjøp av ekstern skjerm til laptop (primært til gaming)

Niram

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg er på utkikk etter en ny skjerm til laptopen min, altså en ekstern variant. Internskjermen fungerer ypperlig, men jeg er på utkikk etter noe bedre til hjemmebruk, altså når jeg ikke er på farten (17" blir litt lite innimellom).

Spesifikasjoner:

MSI GT72 2QE

Intel Core i7-4710HQ 2,50Ghz

16,0 GB ram

256 GB ssd

GTX 980M 8gb

Maskinen yter kjempebra i 1080p, har testet battlefield 4, the division (beta), gta 5 osv. Alt jeg har kastet på den går fint på high/ultra settings i native oppløsning. Jeg tåler veldig fint å spille på medium settings, er det innen rekkevidde på høyere oppløsning?

Spørsmålet er hvordan den yter på høyere oppløsninger. Jeg vil gjerne kjøpe en skjerm som er fremtidsrettet som jeg kan ha en god stund. Tanken er at den også skal kunne brukes på min neste maskin om et år eller to.

Jeg har veldig lyst på en ultrawide 21:9 skjerm, om argumentene er gode nok. Pris er ikke det viktigste, men helst ikke over 10k.

Er det noen som har noen hete anbefalinger? Om jeg går for 21:9, burde jeg gå for 3440x1440 eller 2560x1080? Hvordan vil det fungere om jeg går for førstnevnte og justerer ned oppløsningen for bedre bildeflyt?

Om jeg velger 16:9 er vel https://www.komplett.no/product/838757/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278q# midt i blinken? Spørsmålet blir vel igjen hvordan 980m takler 1440p.

Tips mottas med takk!

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær obs på at ASUS ikke har noe pixel garanti i Norge.

Jeg kjøpte 3 skjermer via norsk firma....fikk døde pixeler på 2 av dem..og da vi hennviste til deres 0-pixel feil garanti som man kommer til via deres norske side som henviser til de amerikanske hvor denne garantien gjelder...så fikk vi "NEI!" til å bytte skjermene.

Alltid kjøp skjermer via WEB..ikke i butikk..da kan du benytte angrerett.

ASUS skjermer er ikke de beste der ute...de jeg har fungerer fint, men har ikke særlig bra belysning.

Anbefaler deg å lese REVIEWS.

3440x1440 er ikke å anbefale på en laptop. Grafikk-kortet er rett og slett ikke bra nok.

Gå for 1080p og 27"....i 16:9

Hilsen Boof

Endret av Boof
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...