Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når man vet at det er deg selv som blir skrevet om i noen innlegg på nettet

Har du blitt skrevet om "anonymt" på forumer på nettet før?   

19 stemmer

1. 1. Har du blitt skrevet om "anonymt" på forumer på nettet før? Altså at du vet det omhandler deg?

• Ja
      3
    • Nei
      16
  2. 2. Om det er noe positivt ville du likt å høre det via et forum?

• Ja
      16
    • Nei
      3
  3. 3. Om det er noe negativt , ville du blitt skuffet ?

• Ja
      14
    • Nei
      5
  4. 4. Hva synes dere om folk som skriver på forum?

• Synes det er helt greit. Ser ikke på de som mindre bra mennesker
      12
    • Synes at det vitner om at de har problemer
      4
    • Synes de er unormale
      0
    • Synes det er morro.
      3

Anbefalte innlegg

Når man vet om at det er deg selv som blir skrevet om i noen innlegg på nettet... Er det noen som vet at dere har blitt skrevet om? Noen som kjenner seg igjen i noen innlegg? 

Jeg vet at jeg har blitt skrevet om en del. Ikke på dette forumet, men på andre forumer på nettet. 

Hva er det beste man kan kjenne seg igjen i? "jo, at man er snill, og hyggelig og et bra menneske". Men det er ikke det som står skrevet om meg. Jeg blir skrevet om som en kynisk heks ;). Og jeg håper at det snur seg. At vedkommende som gjør det kan skrive om de mest positive sidene mine istedet :)

Noen som har vært ute for å vite at dere selv er blitt skrevet om på nettet? Noen historier? 

Anonymous poster hash: aca13...a00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sinnssykt hvor mange tråder du har laget de siste månedene. Gjør deg selv en tjeneste og kom deg til en psykolog!!!!! Det er ikke vondt med fra min side, det er med beste intensjon jeg råder deg enda en gang til å få profesjonell hjelp. Du sliter åpenlyst psykisk for tiden, og selv om du sikkert finner trøst i at brukerne her inne "syns så synd på deg, og du er jo så snill, hyggelig og et så bra menneske", så tror jeg aldri du vil bli bedre psykisk av dette. 

Snakk med en profesjonell som har vært borti slike som deg før. 

• Liker 7
Lenke til kommentar

Verden handler ikke om deg. Ingen bryr seg om dine paranoide holdninger. Du er ikke verdens midtpunkt. Ingen sladrer om deg fordi ingen bryr seg.

Og spørsmål 4: Folk som skriver på forum er helt vanlige folk. Det er ikke en spesiell type folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om dere som uttrykker slik en motvilje ovenfor TS (hvem enn det måtte være, jeg har ikke peiling) bare trykker på en sånn pil som peker mot venstre i nettleseren, oppe i venstre hjørne? Det er forøvrig det samme jeg vil si om TS og hennes problem, trykk tilbakeknappen, slutt å omgås disse personene avhengig av hva som har blitt sagt, og "get over it".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ser heller ikke grunnen til alle disse som skal "fyre på alle plugga". Slik jeg leser førstepost er det et ganske enkelt spørsmål om hvordan folk opplever det å bli implisitt omtalt av andre på sosiale medier o.l. på en negativ måte. Og det er jo selvfølgelig en ubehagelig følelse. Nå vet jo ikke jeg (og har heller ikke lyst til å vite, tbh) hva som har blitt sagt av hvem som du føler deg litt truffet av, så jeg kan ikke komme med noen vurdering på om jeg synes du overreagerer.

Selv liker jeg ikke drama, så jeg omgås ikke personlig med personer som har en tendens til å lage drama. Ikke til deg dette er siktet, men til de som eventuelt lager kvalme og passiv-aggressive kommentarer på nett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Godt at du ikkr fatter hvorfor folk fyrer løs på meg bare jeg skriver en generell debatt som faktisk er en del av nettet i dagen. Jeg vet om to personer som har skrevet innlegg om meg på forumer. Altså innleggene handlet om meg. Det er ikke her på dette forumet. Jeg vet en av de personene følte seg truffet av innlegg jeg skrev. Selv om vi skriver om dagligdagse hendelser så kan faktisk noen føle at de kjenner seg igjen. Det er det som er skummelt.

Men om det blir skrevet fine ord så er det bare gøy. Hvem vil ikke sette pris på at noen skriver et innlegg om hvilke fantastisk menneske du er. Altså et innlegg det du kjenner deg igjen tiltross for at det er anonymt.

Disse som forteller meg at jeg blir dumpet av tidligere kjærester fordi jeg skriver denne tråden får jeg bare heve meg over ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så ville jeg ikke tatt hverken ris eller ros fra noen helt ukjente personer så tungt. Hvorfor skal jeg bry meg om meningene til personer jeg ikke har noe forhold til på noe vis? Tror det heller er sånn du får se på den problemstillingen, så klart foretrekker man det bedre om man føler seg godt likt kontra ikke. Vi er sosiale dyr, og vi avhenger mye av samholdet med andre. Det å føle seg ulikt av artsfrender får en til å føle seg mindre delaktig i det samholdet, naturlig nok.

Men en annen ting vi er gode til er å dømme/vurdere ting som vi ikke har så mye grunnlag for å dømme/vurdere. Så som sagt ville jeg ikke tatt det så tungt om noen skriver negativt om deg (selv eksplisitt ved navn), og heller ikke følt meg så stolt av å bli skrytt av, hvis det er snakk om personer som ikke har noe kjennskap til meg som person annet enn et par foruminnlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På generelt grunnlag:

Folk som skriver på forum er helt vanlige ting.

Det er greit at folk skriver om meg hvor jeg er anonymisert, men negative ting er sårende uansett medium. Positive ting positivt.

Likevel, jeg vil ikke føle meg "hengt ut" dersom innlegget var anonymy

• Liker 1
Lenke til kommentar

På generelt grunnlag:

Folk som skriver på forum er helt vanlige ting.

Det er greit at folk skriver om meg hvor jeg er anonymisert, men negative ting er sårende uansett medium. Positive ting positivt.

Likevel, jeg vil ikke føle meg "hengt ut" dersom innlegget var anonymy

Jeg ble faktisk dumpet fordi jeg ikke tilsto å ha skrevet et anonymt innlegg på nettet. Innlegget handlet om min usikkerhet når typen ikke ville høre fra meg på flere dager. Typen visste at jeg satt på forum og skrev av og til men siden innlegget var anonymt og en mulig generell problemstilling så synes jeg at det var dumt å måtte tilstå at jeg hadde skrevet det. Han sa at jeg måtte tilstå eller så orket ikke han å leve med en løgn. Men velger man å være anonym så vil man jo være hemmelig.

En annen sak er at så lenge temaene er generelle så ser ikke jeg noe galt i det. Men det fins alltid to sider i alle saker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så ville jeg ikke tatt hverken ris eller ros fra noen helt ukjente personer så tungt. Hvorfor skal jeg bry meg om meningene til personer jeg ikke har noe forhold til på noe vis? Tror det heller er sånn du får se på den problemstillingen, så klart foretrekker man det bedre om man føler seg godt likt kontra ikke. Vi er sosiale dyr, og vi avhenger mye av samholdet med andre. Det å føle seg ulikt av artsfrender får en til å føle seg mindre delaktig i det samholdet, naturlig nok.

Men en annen ting vi er gode til er å dømme/vurdere ting som vi ikke har så mye grunnlag for å dømme/vurdere. Så som sagt ville jeg ikke tatt det så tungt om noen skriver negativt om deg (selv eksplisitt ved navn), og heller ikke følt meg så stolt av å bli skrytt av, hvis det er snakk om personer som ikke har noe kjennskap til meg som person annet enn et par foruminnlegg.

Sant det du skriver. Og ja jeg føler meg ofte anderledes enn folk flest. Jeg er ganske åpen og prater om det meste. Og det å føle seg anderledes er ikke alltid så lett. Men en skal våge å være seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som sliter med å henge med her? :hmm:

Nå som det er sagt, ikke ta til deg negative ting noen har skrevet anonymt på et forum, det er ikke verdt det.

Jeg er enig i det. Men jeg fikk beskjed av vedkommende at personen hadde skrevet om meg. Men egentlig anonyme innlegg kan man fint skite i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...