kristianstenerud Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har et svært rart problem. Min harddisk klikket helt plutselig mens jeg holdt på å se en film. Den ville ikke starte igjen, så derfor måtte jeg prøve å installere windows på nytt. Mitt jeg tok win xp pro som var det jeg hadde før det klikket, men jeg får ikke installert win xp fordi det stopper når det gjenstår 34 min i beregnet tid av installasjonen. Dette skjer hver gang jeg prøver. Derfor tok jeg harddisken inn i en annen maskin og da gikk installasjonen helt bra, men når jeg satte harddisken inn i min pc ville den ikke starte opp i windows. Derfor gjorde jeg et frosøk med å installere win 2k isteden, og da fungerte alt bra. Men jeg vil heller ha xp så jeg prøvde å installere det samtidig som jeg hadde win 2k på harddiksen men det samme skjedde. Noen som har opplevd det samme eller vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Alias Cryptus Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Noe av det samme skjedde med min nye PC. Da løste jeg problemet ved å resete biosen manuelt på hovedkortet. Jeg har amiBIOS noe som er drit. Feilen min skjedde fordi jeg forsøkte å stille PCI timing til null vha software fra lydkortprodusenten. Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Noen som kan forklare hvordan jeg reseter biosen? Eller hvor jeg finner biosen? F.eks: den er vanligvis til høyre for skjermkort plassen.. Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Kan jo evt. bare ta ut det lille batteriet som sitter på hovedkortet ditt (på størrelse med kronestykke) for å resette BIOS'n. ..eller du kan trykke DEL ved oppstart av maskinen, og velg "load default BIOS settings and save". Endret 19. november 2003 av Kjellis Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Det er det samme problemet enda, selv om jeg har resetet biosen! Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 hvis du tar ut batteriet må det helst være ute en stund så det får kjølt seg ned... Prøv en gang til Lenke til kommentar
kristianstenerud Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Jeg tok den ut i en halvtime, men samme problemet. Men hva mener du jeg skal gjøre etter at den har vært ute. Først tar jeg den inn også når jeg starter pc'en kommer den inn på biosen og jeg ser den er resetet. Når jeg starter den igjen kommer jeg inn på installasjonen igjen og da begynner den på 39.min og går ned til 34.min, så låser installasjonen seg. Hva er ditt forslag? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Prøv å slå av ACPI og alt som har med strømstyring å gjøre i BIOS'en. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Ja, vi har faktisk en egen programvare-del på dette forumet. Der skal spørsmål om OS postes. Stenges grunnet feilposting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg