Odd R. Valmot Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Sveits blir andre land etter Norge som vil skru av FM Lenke til kommentar
Doffen jr. Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Kn det bli mulig å ta inn DAB+ på mobiltelefoner noen gang skal tro? Lenke til kommentar
Odd R. Valmot Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2016 Det er så vidt jeg vet telefoner med DAB+ på vei til det europeiske markedet senere i år. Siden DAB og DMB brukes i Korea er det vel ikke så vanskelig å gjette på hvor disse blir produsert. Odd R. Valmot Lenke til kommentar
brumlebass1 Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Doffen jr., den 10 Feb 2016 - 13:38, sa:Kn det bli mulig å ta inn DAB+ på mobiltelefoner noen gang skal tro? Dersom markedet blir stort nok for mobiltelefonprodusentene, så kanskje... Det handler om Europa, deler av Asia og Australia. Men det er jo ikke alle land i Europa som er like "DAB-happy". Finland og Sverige er to av dem. Siste spiker i svenskenes DAB-likkiste er satt iflg. denne meldingen fra 9/2-16: http://www.digitalfernsehen.de/Schweden-spricht-sich-gegen-DAB-Plus-aus.136688.0.html Skulle vært artig å vite hvor stor innflytelse lobbyvirksomhet fra Ericsson og Nokia har hatt å si for denne beslutningen. Her er litt mer info om det nye DAB+-multiplexet i UK som tas i bruk 29/2-16: http://advanced-television.com/2016/02/03/18-stations-for-new-uk-dab-multiplex/ Mvh Bjørn Krogh Endret 10. februar 2016 av brumlebass1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Men det er jo ikke alle land i Europa som er like "DAB-happy". Finland og Sverige er to av dem.Mvh Bjørn Krogh--------------Sverige ligger av og til langt bak den tekniske utviklingen.Jeg husker at lenge etter at vi fikk digitale telefonsentraler og jeg ringte i Sverige, hørte jeg på linjen flere knepp etter hvert som de gamle svenske sentralene koblet seg fram mot telefonen jeg ringte til. Endret 10. februar 2016 av Xantippe 1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Interessant artikkel om Digital Multimedia Broadcasting, DMB::https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_multimedia_broadcasting Endret 10. februar 2016 av Xantippe 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Jeg skulle ønske at Norge hadde hatt råd og tid til å gjøre som Sveits før vi slår av FM:"innen 2019 skal alle FM-kanaler ha tilsvarende eller bedre dekning på DAB+." Med mindre det skjer noe ekstra før 2017 så vil mange oppleve å miste radio på steder der FM i dag virker fint. Med dagens DAB-dekning må jeg jevnlig skifte til FM i bilen, og ved regnvær også på kontoret og i kjelleren. Endret 10. februar 2016 av Frobe Lenke til kommentar
Vidar Frislid Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Kn det bli mulig å ta inn DAB+ på mobiltelefoner noen gang skal tro? Nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå