Paralio Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Går ut ifra at disse spørsmålene har vært oppe i forumet flere ganger, men jeg prøver. Kan man gjøre prosessen, ved "klipping" enklere enn hva jeg gjør i dag? For å få plass til 850 mb filmsnutt på en cd på 700 mb, deler jeg filen i to ved å bruke Ulead VideoStudio 7. Lagrer så filene i mpeg (SVCD- PAL (25 fps)MPEG files 24 Bits, 352 x 288, 25 fps, Frame-based, (Video CD-PAL), 4:3), som en trimmed video. Tar da de nye filene og brenner de på cd ved hjelp av Nero 5.5.8.3. Det som skjer etter en stund når man spiller cd'en er at bildet fryses, men lyden fortsetter. Why???? Det bør jo finnes en mye smartere måte å gjøre dette på????? Har en Intel Celeron 4A 2200 mhz, 512+256 ddr ram, men skjermkort (SIS 650 651 M650 M652 740 32mb (!?) er integrert i hovedkortet Takk og takk! Lenke til kommentar
mozz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hvilket format var filmen før du gjorde noe med den? avi? mpg? Lenke til kommentar
Paralio Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Det var en mpg Lenke til kommentar
mozz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Da skal du vite at det ikke er sikkert du trenger å dele den i to for å få plass på en cd. Du får nemlig plass til en mpg på over 800MB når du brenner som svcd eller vcd, men da må du velge svcd i brennerprogrammet, ikke brenn som vanlig datafil. Lenke til kommentar
mozz Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg glemte å nevne at jeg også fikk problemer med lyden når jeg spilte av en svcd på dvd spilleren som jeg bare hadde brent på vanlig måte. Det er viktig å velge svcd i menyen i brennerprogrammet. Var det det som var problemet? Lenke til kommentar
Paralio Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Jo, det var det som var problemet. Jeg forsøker i kveld, så får vi se hvordan der går...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå