MrLuni Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Dette er datan han kjøpte. https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner/barbare-datamaskiner/hp-15-r226no-156-laptop/p-247832/ Sluttsummen ble på over 11000kr inkl forsikring og en merkelig service avtale og en ok mus. Testa datan og den va ræva. Treeig og dårlig skjerm + en død pixel nesten mitt på skjermen. Jeg har tenkt å ringe på expert for å kjefte/klage. Tror dere jeg klarer å få en ny/bedre data til han? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Lurt og lurt - han har jo kjøpt produktet med åpne øyne, så ikke egentlig. Iallfall ikke i lovens forstand. At det var et elendig kjøp er det selvsagt ingen tvil om, men sånn går det når man handler på Expert og hører på selgerne. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Siden den har en død pixel. Kan jeg få hevet kjøpet på det? Ellet iallefall få en anna data. Ser dem har bedre data til samme pris. Men dem solgte vell den til han for å tjene mest gryn. Endret 10. februar 2016 av MrLuni Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Dine misstanker er korrekt i mine øyne. Til den prisen skal du minst ha FullHD skjerm og SSD. ~4000Kr for forsikring service avtale og mus er i mine øyne også ran på høylys dag. Med mindre det er noe han har bruk for da? Pleier ting å gå i gulvet og knuse hjemme hos han? Serviceavtale er også humbug, det er mye som går galt som skal tas på reklamasjonsrett/garanti. De fleste har også en datakyndig i familien som kan kikke på maskinen. Dette er dårlig reklame for Expert.. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Sjekk med produsenten av laptopen om de har en zero dead pixel-garanti. Om ikke, så har man vel kanskje åpent kjøp på Expert? Om ikke, nei. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Kan du ikke forsøke å heve kjøpet? Det er jo en latterlig pris. Og "forsikring"? Har dere ikke innboforsikring? Reiseforsikring? Er enig med Gabriel... For 11K skal du ha SSD, bedre skjerm og full pakke i tillegg til i7. Lenke til kommentar
kjensen Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 https://www.expert.no/service-og-support/kundegarantier/ - bare å levere tilbake Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Jeg har tenkt å ringe på expert for å kjefte/klage. Tror dere jeg klarer å få en ny/bedre data til han? Når kjøpte han den? Expert har jo, som Elkjøp, 30 dagers returrett. Man kan ikke sutre og klage over å bli lurt dersom man ikke evner å gjøre noen undersøkelser på forhånd selv. 1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Pengene tilbake = Trygghet med 30 dagers full returrett hos Expert Ventet dere over 30 dager for og finne ut at denne maskinen ikke var verdt prisen er det lite og få gjort... Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2016 Han kjøpte den for 2 dager siden. Så da bli det retur. Tipper dei skal nekte å refundere den forsikringa og service greia. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Lurer på om det er null retur på service greiene, så lenge de har gjort noe med PCen.Vanligvis har det aldri vært noe problem med å levere ting tilbake på Elkjøp/lefdal vertfall om det er kjøpt med kun forsikring. Men bare å høre med dem om dere kan løse det på en god måte Edit Reglene til Expert sier"Returretten gjelder ikke produkter med abonnement, varer med brutt forsegling og hygieneprodukter." En serviceavtale er vell ikke et abonnement? Så her skal det vere mulig å vere vanskelig om de er vanskelige Endret 10. februar 2016 av Brattus Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Dette er grunnen til at jeg nekter medlemmer av familien min å handle noe uten å spørre meg først når det kommer til slike ting Trist, men er kjøpers egen feil. Endret 10. februar 2016 av snakkesss Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Ble din stefar lurt? "Ja". Var det helt og holdent hans egen feil? Ja. For den prisen så får man Full-HD skjerm og et GTX 960M kort. Den vil naturligvis føles treig pga crapware som følger med disse laptopene + at den ikke har SSD som gjør at lastetidene blir treigere. Her er en 12.000,- laptop. Den har SSD og HDD, 4-kjerner i7, GTX 960M https://www.komplett.no/product/848707/pc-nettbrett/baerbar-pc/gaming-pc-er/asus-rog-g551jw-156-full-hd-matt# Jeg vil tro at den brått er 4 ganger så kjapp Den har dog en noe liten SSD som er litt dumt. Eller noe ala denne http://www.multicom.no/multicom-xishan-w650r-156-full-hd/cat-p/c100560/p10632738 Den mangler OS, det koster ca 1.000,-men da får man til gjengjeld en 100% ren og fin vanlig Windows uten dritten som følger med i andre ferdigmaskiner. Ser man på spesifikasjonene man kan få for 12.000,- i forhold til dritten din stefar ble "lurt" til å kjøpe så kan man enten gråte eller le. Garanti dekker stort sett det meste utenom dårlig behandling som for eksempel å kaste maskinen ut av vinduet. Edit; Grunnen til at det var hans egen feil er selvfølgelig at han ikke tok med seg noen som kan litt, baserer meg på mitt eget inntrykk av hvor lite denne mannen kan. Ikke det at det er negativt å ikke kunne noe om maskinvare, mange som ikke kan det, ikke engang selgerne på Elkjøp/ Expert Endret 10. februar 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Slitenkæll Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Dette er datan han kjøpte. https://www.expert.no/data-og-tilbehor/datamaskiner/barbare-datamaskiner/hp-15-r226no-156-laptop/p-247832/ Sluttsummen ble på over 11000kr inkl forsikring og en merkelig service avtale og en ok mus. Testa datan og den va ræva. Treeig og dårlig skjerm + en død pixel nesten mitt på skjermen. Jeg har tenkt å ringe på expert for å kjefte/klage. Tror dere jeg klarer å få en ny/bedre data til han? Definitivt retur som andre her sier. Men ikke kjeft, forhold deg rolig og saklig. Situasjonen blir aldri bedre av at man hisser seg opp å blir usaklig. Men jeg ville faktisk sakt det rett ut til selgeren, at de har har villedet han. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Han kjøpte den for 2 dager siden. Så da bli det retur. Tipper dei skal nekte å refundere den forsikringa og service greia. Null problem. Dette skal de ta tilbake uten protester. Og skulle de protestere i butikken, ring til Expert sentralt så ordner de. De har fokus på høyt servicenivå, så krangling på dette vil de prøve å unngå. Lenke til kommentar
Joakimsjo Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Vil ikke si at selgeren akkurat har villedet kunden. Supportavtalen som Expert og Elkjøp tilbyr er veldig greie for folk som gjerne har mindre datakunnskaper. De får da hjelp i butikken eller fjernhjelp kostnadsfritt i avtaleperioden på alt av software feil som man evt. skulle bli plaget med. Software dekkes som kjent ikke av garantien. I tillegg får man som regel med skylagring og virusprogram. Så det er ikke rent lurerier. I tillegg er dette noe kunden tydeligvis har takket ja til, men vi vet jo ikke hva selgeren har sagt for å selge dette... Forsikringen som de også selger er bra. - Ja, mange har innbo forsikring, men disse har gjerne høye egenandeler og verdiavskriving. Endret 10. februar 2016 av PureRushh 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Forsikringene er ikke verst nei. Mista nylig en iPhone i bakken så skjermen knuste, fikk helt uten noen dikkedarer en ny en på trygghetsforsikringa med en egenandel som var langt lavere enn på innbo (499 mot 2000). 1 Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Regner med du også betalte opp mot 1500 i trygghetsforsikring også? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Det som er tåplig på support avtalene er det ikke gjelder bedrift, får f.eks neppe elkjøp\expert å sette opp pfsense server eller windows 2016 server etc. Tviler på de gir support på linux. Så rådet bruk heller forum å få hjelp eller noen i familen. Forsikringer er tullete, er man kløete får man ta kostnadden selv. Tror nok det ikke er hemlighet at de fleste forsikringselskapene er vanskelige med tanke på å finne noe som gjør forsikringen ikke er dekket særlig vannskade der metall inni telefonen har ruset. Er billigere å bytte telefonen en å reparere den. Samme er nok pc som har kortsluttet ved fuktskade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå