Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bevepning som sivil Tyrkia ?

Hveding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vell forholdsvis lav sannsynlegheit for at du finner noken med slik detaljkunnskap om tyrkisk lovgivning om bevæpning her på forumet.

Den rette instansen er vell den tyrkiske ambasaden?

Det eg finner ved å google er meir generelle oversikter slik som: http://www.gunpolicy.org/firearms/region/turkey

Der står det at alle våpen i Tyrkia må være registrerte. I tillegg står det berre at loven reguler bæring av våpen på åpen gate, samt at synleg bæring av våpen kun er tilltatt dersom ein har tillatelse.

Detaljane må du nesten få med personar som har meir inngåande kjennskap til regelverket. Kanskje du kan ta kontakt med ein lisensiert våpenselgar i Tyrkia? Denne personen vil nok vite om han kan selge våpen til utlenningar eller ikkje.

Ellers så rekner eg med at våpenlovene likner lovene ellers i Europa, der skytevåpen kun er tillatt for personar som kan dokumentere eit behov for våpen (politi, jegarar, sportsskyttere, osv).

Som utlenning vil eg også tru at det ligg nokre ekstra barrierer før du får tillatelse til å eige våpen. Om ikkje anna av praktiske årsaker som at myndigheitene ikkje har tilgang til rulleblad og attestar til utlenningar, som igjen fører til at dei ikkje har grunnlag til å foreta bakgrunnssjekk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du ser jo hvordan det går med disse karene som reiser nedover og tøffer seg på internett med bilder av masse maskingeværer.

Du kan vel ikke tro at du kan gå rundt med våpen på populære turiststeder? Jammen jeg skal bare beskytte meg mot islamister---ok han er her for å krige ja, send tullingen i fengsel noen måneder uten besøkstilbud.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I de fleste land, Norge inkludert, kan du ta med deg våpen til jakt, stevner, etc forutsatt at du har tillatelse fra ditt eget land.

Tipper Tyrkia ikke er noe anderledes i så hendseende. Det å gå fullt bevepnet på offentlig sted derimot er det vel tvilsomt at de vil tillate, selv om du trolig kan transportere våpenet igjennom offentlig sted når det er nødvendig for den aktivitet du skal drive med. Da skal som oftest våpenet ikke være skuddklart, men hvor langt fra skuddklart det skal transporteres varierer ganske mye.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Du går rundt blant helt vanlige folk og turister, så du kan nok ikke bevæpne deg uten at noen ringer til politiet. Spesiellt ikke der nede der terrorisme er blitt en "vanlig" greie. Folk er nok ekstra på vakt selv om de lever livene sine som normalt.

Selvutnevnte Ramboer er det siste de vil ha, derfor ble Bhatti arrestert og putta i antiterror-fengsel i 6 mnd når han var der nede og poserte stolt med rifle og granater på twitter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...