Boralis Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Sist gang denne Nexter skrev noe, var jo for 2 dager siden... http://forum.hardware.no/index.php?showuser=33168 Så jeg mener dere kan ta det opp med han, få han til å eventuelt unnskylde seg istedet for å andmelde han... Eller dere bil kansje saksøke han så dere får litt penger i egen lomme kanskje? Dette er for dumt, her er det neppe snakk om å saksøke noen for å tjene penger tror du har sett litt for mange amrikanske filmer Her snakkes det om prinsipp og rettigheter, mon tro om du hadde hatt samme holdning om dette var ditt :!: Er rimelig overbevist om at visst vedkommende melder seg og ordner opp så løser denne saken seg rimelig greit, at de her reagerer som de gjør er også greit da skulle vel de fleste her på forumet i ettertid vere klar over at dette gjør man ikke. :gretten: Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) han blir sikkert skremt nå han leser denne posten. Men jeg må si han hadde rått utstyr til å være så liten Av frykt for at Jummy skal ta helt av viser jeg link til bilde og legger det ikke inn som IMG Han ser sikkert alvoret neste gang han logger seg på. stakkars liten. Endret 19. november 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det virker som om stakaren ikke var HELT klar over dette trur jeg....Det blir nesten litt feigt av overklokking.no å "angripe" en 15åring på den måten... Jeg vet at det er han som har gjort noe galt her, men viss dere kunne fått taki fyren på en eller annen måte så trur jeg en unnskyldning ville gjort susen...Eller ? Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Er rimelig overbevist om at visst vedkommende melder seg og ordner opp så løser denne saken seg rimelig greit, at de her reagerer som de gjør er også greit da skulle vel de fleste her på forumet i ettertid vere klar over at dette gjør man ikke. :gretten: Der er jeg enig idag! For første gang nesten Jeg trur Nexter har GODE muligheter til å få med seg dette...Så om han ikke sier ifra, så er det han som er feig.... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 eller erstatning? Spør du meg er NexteR en idiot uten sidestykke (basert på hans uttalelser i andre tråder) og det er på tide noen gjør noe med det. Ikke det at hans uttalelser der har direkte sammenheng med dette, men det er kanskje på tide at "barn" på nettet begynner å innse at de ikke sitter så beskyttet, og at de faktisk må ta ansvar for egne handlinger. Et forlik med økonomiske konsekvenser for NexteR er på sin plass. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har full forståelse for at dere vill beskytte copyrighten deres,problemet er jo ofte at vanlige "mannen i gata" ikke tenker over slike ting som noe ulovlig,noe internett med tildels vage lovbestemmelser fram til nyere dato nok må ta sin del av skylden for (mp3,warez etc.) Så en reaksjon fra deres side ser jeg som helt legitimt,men vil vel påstå at dere beveger dere selv i den "gråsonen" som er skapt av internett med å fronte den brukeren på den måten,blir litt som butikkeieren som henger opp plakater i butikken av tidligere butikktyver. En forståelig reaksjon men allikevel ulovlig,og som en seriøs forretning bør man tenke på slike ting... Min oppfatning av saken anyways :-) De har jo ikke brukt navn eller adresse til denne pesonen og dermed kan man vel heller ikke si at de har hengt ut en person, det er vel en drøy påstand Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Ved å hente SAMTLIGE bilder fra vår server, stjeles det båndbredde. Alt materiale på våre websider er beskyttet av copyright, ergo har man ikke lov å bruke det uten vår tillatelse. Vi betaler for den trafikken som går ut fra vår server, så vi må betale for den trafikken som nexter påfører oss. Det er det som gjør det hele såpass alvorlig - og jeg betviler STERKT at karen ikke var klar over hva han gjorde. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det er så sant som han sier. Det er rett ut tyveri. De som mener NexteR burde uttale seg i denne tråden gjør jeg oppmerksomme på at han er bannet i 3 uker fra forumet. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ved å hente SAMTLIGE bilder fra vår server, stjeles det båndbredde. Alt materiale på våre websider er beskyttet av copyright, ergo har man ikke lov å bruke det uten vår tillatelse. Vi betaler for den trafikken som går ut fra vår server, så vi må betale for den trafikken som nexter påfører oss. Det er det som gjør det hele såpass alvorlig - og jeg betviler STERKT at karen ikke var klar over hva han gjorde. Men du VET ikke. Synes dere kunne ha sjekket dette opp på forhånd. Hadde ikke vært så sinnsykt vanskelig. E-mail adressen hans ligger jo der, og jeg kan banne på at han bruker den sammen med messenger. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ved å hente SAMTLIGE bilder fra vår server, stjeles det båndbredde. Alt materiale på våre websider er beskyttet av copyright, ergo har man ikke lov å bruke det uten vår tillatelse. Vi betaler for den trafikken som går ut fra vår server, så vi må betale for den trafikken som nexter påfører oss. Hmm...Så jeg stjeler båndbredde av dere nå da? F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 osv.... mmmm, deilig å sitte her å refreshe store bilder fra sida deres Hadde han tatt et bilde ifra dere og lagt det inn på han sin webserver så hadde det hvert stjeling (angående bildene nå altså), mens han bruker en link, så blir det litt forskjell! Dere skal ikke andmelde alle som linker til siden deres også da? det er jo tross alt en URL som linker til dere..... Lykke til hvertfall! Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ved å hente SAMTLIGE bilder fra vår server, stjeles det båndbredde. Alt materiale på våre websider er beskyttet av copyright, ergo har man ikke lov å bruke det uten vår tillatelse. Vi betaler for den trafikken som går ut fra vår server, så vi må betale for den trafikken som nexter påfører oss. Det er det som gjør det hele såpass alvorlig - og jeg betviler STERKT at karen ikke var klar over hva han gjorde. Det er ingen som tviler på at dette er ulovlig, jeg setter bare et lite spørsmålstegn ved at dette skal stjele så fryktelig mye båndbredde. Hadde vært litt annerledes om vg.no var synderen, for å si det sånn. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har full forståelse for at dere vill beskytte copyrighten deres,problemet er jo ofte at vanlige "mannen i gata" ikke tenker over slike ting som noe ulovlig,noe internett med tildels vage lovbestemmelser fram til nyere dato nok må ta sin del av skylden for (mp3,warez etc.) Så en reaksjon fra deres side ser jeg som helt legitimt,men vil vel påstå at dere beveger dere selv i den "gråsonen" som er skapt av internett med å fronte den brukeren på den måten,blir litt som butikkeieren som henger opp plakater i butikken av tidligere butikktyver. En forståelig reaksjon men allikevel ulovlig,og som en seriøs forretning bør man tenke på slike ting... Min oppfatning av saken anyways :-) De har jo ikke brukt navn eller adresse til denne pesonen og dermed kan man vel heller ikke si at de har hengt ut en person, det er vel en drøy påstand Nei det blir jo ikke helt det samme selvfølgelig men jeg sa vel også at det ligger i det som blir en gråsone i henhold til å få implementert norske lover til å gjelde på internett. Og det er jo utlovd en "dusør" for dem som klarer å finne hvem denne brukeren er....ligner ikke det litt på borgervern etc.? :-) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Bjaa, grunnen til at overklokking.no faktisk har penger i det hele tatt er annonsering. Jo flere folk som besøker DE ORIGINALE sidene jo mer penger betaler annonsørene. Så, når man henter bildene fra en annen server på denne måten skjer dette: A) overklokking.no må betale MER til ISP. B) overklokking.no får færre besøk på sine sider pr. megabyte de må betale for. ALTSÅ: overklokking.no taper penger begge veier på dette. Jada, det er neppe snakk om noen store summer i dette tilfellet, men det er snakk om å sette et eksempel. Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Det er kanskje ikke snakk om store båndbredden, men det gjør ikke saken bedre uansett. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Det er så sant som han sier. Det er rett ut tyveri. De som mener NexteR burde uttale seg i denne tråden gjør jeg oppmerksomme på at han er bannet i 3 uker fra forumet. Hvordan i all verden vet du at han er "på ferie"? Lurer bare på hvordan man kan finne ut slik. Endret 19. november 2003 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) Det er så sant som han sier. Det er rett ut tyveri. De som mener NexteR burde uttale seg i denne tråden gjør jeg oppmerksomme på at han er bannet i 3 uker fra forumet. Hvordan i all verden vet du at han er "på ferie"? Lurer bare på hvordan man kan finne ut slik. Til dere andre som er ute etter " å ta rotta " på denne karen: ro dere ned. La han få forsvare seg. Jeg vet at han er på "ferie" fordi jeg sjekket noen av de siste trådene han postet i (og postet i de trådene/rapporterte til moderator selv) Du kan jo se på hans 10 siste innlegg. NexteR Endret 19. november 2003 av HalTan Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hmm...Så jeg stjeler båndbredde av dere nå da? F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 osv.... mmmm, deilig å sitte her å refreshe store bilder fra sida deres Hadde han tatt et bilde ifra dere og lagt det inn på han sin webserver så hadde det hvert stjeling (angående bildene nå altså), mens han bruker en link, så blir det litt forskjell! Dere skal ikke andmelde alle som linker til siden deres også da? det er jo tross alt en URL som linker til dere..... Lykke til hvertfall! Du har noe som heter internet cache. Ergo, du laster ikke ned bildene hver gang du besøker ok.no. Så lenge bildet ikke har endret seg etc. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det er kanskje ikke snakk om store båndbredden, men det gjør ikke saken bedre uansett. Jeg er uenig. Det er vel mye bedre at det er en side med lite trafikk som har stjålet dette enn en side med mye trafikk? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Det er en prinsippsak, man LEKER ikke bedrift her. Det er snakk om å beskytte sitt produkt og sin kopirett. Lenke til kommentar
dp Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 hehe, sjekket de ti siste innleggene hans og fant denne: SITAT: "power dvd 4 ...har kode til deg hvis du vil ha? " er den helt lovlig..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg