Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Oppstartsproblemer (Raspberry Pi)

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Raspberry Pi 2 til jul, og har hatt mye morro med denne. Derimot så skjedde det noe galt her om dagen da jeg skulle installere driver til en LCD-skjerm til enheten. Problemet er at Raspberry'en ikke starter opp lenger. LCD-skjermen fungerer ikke (er kun hvit), og under oppstart når skjermen er koblet til, så stopper alt under oppstart ved "Mounting Configuration File System" eller "Starting Create Static Device Nodes in /dev...". Hvis jeg kobler av skjermen, så stopper oppstarten ved "Starting Syslog Socket". Noen som vet hva dette betyr, og hvordan det eventuelt kan løses?

I instruksjonene til driveren sto det blant annet at man måtte kjøre kommandoen "sudo apt-mark hold raspberrypi-bootloader" før man oppdaterer enheten med vanlig "sudo apt-get update". Jeg klarte å overse dette punktet, men er litt usikker på hva den faktisk skulle gjort? Jeg mistenker også at driveren jeg prøvde å installere var feil i forhold til skjermen, men det burde vel ikke føre til at alt slutter å fungere? Håper det kan løses uten å slette alt. 

post-227450-0-86358100-1455046218_thumb.jpg

post-227450-0-65312500-1455046224_thumb.jpg

post-227450-0-58379700-1455046230_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...