Gå til innhold

Hvorfor blei denne tråden stengt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latterlig å opprette egen tråd for dette problemet. Enhver kan se grunnen til at den nevnte tråden ble stengt. Å ikke stenge den tråden ville være idiotisk.

 

Emnefeltet har SÅ mye plass, likevel greier folk å lage emner med 1-2 ord, og i noen tilfeller skitlangt emne som ikke har NOE med problemet å gjøre. Dette fører bare til irritasjon for leserne, og at trådstarter ikke får svar, evt. får svar på sitt problem leeeenge etter det som hadde vært nødvendig (ofte flere dager).

 

Dårlig bruk av emnefeltet er klart største problemet her på forumet, og jeg er glad det endelig blir slått hardt ned på. Og å kalle DesertGlow for streng pga dette blir bare dumt, blir som å kalle en dørvakt idiot siden DU er drita full og ikke kan oppføre deg.

Endret av shahin
Lenke til kommentar
Kan dere alle slutte å pirke? dette er jo en liten bagatll. han fikk tråden sin stengt og spurte hvorfor. Han fikk svar og da bør saken være ute av verden.

Vis han vil klage er det egene tråder for det. Må alt gjøres så f.... vanskelig?

neida må ikke det da.. men det blir alltid slik at alle vil diskutere ting da vettu... bedre med telefon hvis man bare skal ha en KORT samtale uten at mange svar kommer og slikt da...

 

 

That's life you know!! ;)

Lenke til kommentar

Snakker for meg selv: Det er på langt nær alle inleggene man får til som man vil ha dem. Nå og da total skivebom. Det kan skyldes dårlig tid, eller at man ikke klarer å uttrykke seg klart nok. Og gratulerer til den som kan det. Å forholde seg i et forum er en treningsak, ingen er født til det heller. Profesjonelle journalister og skribenter bommer også så det griner.

Når man ser språkbruken og hvordan det slaktes fra begge sider så kan man mang en gang kvie seg for å svare ennda man vet svaret godt. Det spøsmål om man vil ha et sterilt, levende eller andre varianter av et forum. Kanskje ikke forum i det heletatt hvis det bare er til plage.

Så må de som vil ha hjelp gi relevante system og softwareopplysninger, og ha en språkbruk som gir en lyst til å hjelpe. Husk at svaret vil stå i stil til sørsmålet, og vil ikke vere betre enn de opplysninger som er gitt.

Husk også at det det de få gangene man får tilbakemelding om at problemet ble løst, takk for hjelpen eller svaret, som er drivkraften til å bruke tid til å hjelpe.

 

Beklager.... selvfølgelig offtopic....

Lenke til kommentar

Alvorlig talt. "Les rettningslinjense" er da en helt kurrant begrunnelse.

Hvis en etter 10 sekunders skumlesing av disse ikke forstår hvorfor posten ble stengt bør en bedrive noe annet. Grunnleggende leseopplæring for eksempel.

 

Triggerhappy moderatorer er ikke å ligne med den maktgale sherrifen som plager byens innbyggere. De er den strenge men rettvise US-marshal som verger grensen mellom oss og det anarkistiske inferno. Takk skal dere ha.

Lenke til kommentar

Synes mye av sytingen i denne posten her er på grensen av det patetiske.

 

- Wow, det var en skrivefeil i et av innleggene mine. Nei og nei, det må bety at min evne til å vurdere situasjoner er helt forferdelig, ikke sant? Eller betyr det at jeg skriver fort og ikke leser over innleggene før de postes?

 

- Det er policy å stenge tråder med dårlig topic. En person som har godt over 100 poster anses ikke som en nybegynner og må tåle at moderatorer gjør inntreden når tråder ikke følger rettningslinjene. Har man problemer med å retningslinjene så får man ta det opp med forumstyret.

 

- Nei, jeg er ikke med i forumstyret.

 

- Jeg har prøvd ut en del forskjellige advarsler når jeg stenger tråder for å se hva som er mest effektivt. Det å henvise til 13 punkter i retningslinjene synes jeg i grunn er en ganske grei sak, da man etter å ha lest gjennom disse (noe som ALLE brukere skal ha gjort) enkelt kan forstå hva man har gjort galt. Vi har klare regler om bruk av topic. Sammenligningen med Norges Lover som er på mange tusen sider synes jeg er et vanvittig dårlig nødargument.

 

- Og hvem er det som har blitt slaktet? Det er her snakk om en person som har fått en tråd stengt med oppfordring til å lese retningslinjene. Hvis man anser det som "slakting" så tror jeg at man vil få et forferdelig liv når man kommer ut i den "virkelige verden", for anser man slikt som slakting så lever man åpenbart i sin egen verden.

 

Dette er noe som har blitt diskutert opp og ned mange ganger. Tråder som ikke føler rettningslinjene vil bli stengt, og det har i alle fall før vært en klar holdning blant brukerene at man ønsker å ha beskrivende topics, så dette er ikke noe som "moderatorene har tredd ned over hodet på brukerne".

 

Voks opp folkens... Å få en tråd stengt grunnet dårlig bruk av topic er ikke verdens undergang, og forhåpentligvis lærer man til neste gang.

Lenke til kommentar
Latterlig å opprette egen tråd for dette problemet. Enhver kan se grunnen til at den nevnte tråden ble stengt. Å ikke stenge den tråden ville være idiotisk.

 

Emnefeltet har SÅ mye plass, likevel greier folk å lage emner med 1-2 ord, og i noen tilfeller skitlangt emne som ikke har NOE med problemet å gjøre. Dette fører bare til irritasjon for leserne, og at trådstarter ikke får svar, evt. får svar på sitt problem leeeenge etter det som hadde vært nødvendig (ofte flere dager).

 

Dårlig bruk av emnefeltet er klart største problemet her på forumet, og jeg er glad det endelig blir slått hardt ned på.

jeg ble ikke irritert da!! hvorfor skal alle bli irritert... det er bare å la være å svare på topic hvis det er noe som ikke du synes du har nok kunnskaper i...

 

bare å lavære å hisse deg opp pga forum.. det er jo bare et hjelpemiddel og synes det er for mange som maser mye om slikt at man skal bli bannet eller noe slikt pga ett ord (banning eller dårlig emnefelt) Tenk først og skriv etterpå!!

Lenke til kommentar
En person som har godt over 100 poster anses ikke som en nybegynner og må tåle at moderatorer gjør inntreden når tråder ikke føler rettningslinjene.

hehe viste ikke at man kunne FØLE rettningslinjene :lol:

Det tror jeg vi må kalle definisjonen på en "EOD"-post. "jo da, du har rett, men du glemte en bokstav, haha!"

 

Tråden sklir ut til "off-topic", bruker har fått svar på sitt sprøsmål og klagene er besvart. Tråd stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...