hen-enge Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 I dag var jeg innom en butikk i nærheten av der jeg bor (samme forhandler som mobilen ble kjøpt fra, bare i en annen by). Stakk innom for å få byttet telefonen slik flere her inne på forumet har gjort grunnet piksel feil (jeg har 1 død piksel, iallfall slik jeg har sett til nå). Mannen bak disken fikk en på verkstedet til å se på telefonen. Han hadde ikke hørt om/vært borte i feilen tidligere. Det jeg så fikk beskjed om var at nye display'er var bestilt så høyst sannsynlig ville det ta en 3 - ukers tid før de skulle ankomme (er stygt redd for at dette kan drøye ut i det vide og brede). Prøvde å forklare han at flere har fått byttet, da grunnet DOA (Dead On Arrival). Det denne mannen bak disken sa da var at for at et produkt skulle være DOA måtte det være nesten nettopp tatt ut av emballasjen og kun ringt med i en 3 - 4 minutter. Til slutt kommenterte han at de ville hjelpe meg så snart de fikk nye display'er inn i butikken. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil ha en telefon som fungerer perfekt nå! Den har jo vært svindyr i innkjøp og da ønsker en ikke å måtte gå i flere uker for å vente på et skikkelig display som fungerer 100%. Hva bør jeg gjøre? Eventuelt gå til en annen forhandler og snakke med dem? Alle tips og saklige + gode innspill tas imot med stor takk. Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 kan ikke skjønne at det er noen stor krise med 1 død pixel i noen uker, men pass for all del på å skrive en "kontrakt" med forhandleren som sier at du skal få skjermen byttet så fort de får inn nye. PS: er pixelen svart, eller lyser den konstant? Lenke til kommentar
hen-enge Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Den blinker konstant hvis jeg har vanlig tema på telefonen. Kanskje ikke så ufattelig irriterende, men når en kjøper en mobil til en så dyr penge forventer en at den skal fungere smertefritt. Og gjør den ikke det så vil en ha det rettet opp snarest. Mye mulig jeg forsøker å dra til andre butikker for å høre hva dem har å si... Andre som har erfaringer/kan komme med gode tips til meg? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Vel, jeg har en død piksel på min 6600 (en piksel som lyser rødt - hele tiden), og jeg dro til Telekommunikasjons AS i Dronning Mauds Gt. i Oslo. De ba meg komme å hente den neste dag. Da jeg kom dagen etter, sa de at delene til telefonen er bestilt - og kommer inn snart. Jeg sitter her nå med mobilen - fortsatt en død piksel - og venter på verktøyet som trengs... Så, som du sikkert har lagt merke til, så er ikke et dødt piksel på 6600 et ukjent fenomen Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 en venn jeg kjenner i SE customer care europe sier at DOA gjelder for ca 1 uke... telefonen kan absolutt være brukt, men så lenge feilen oppstår eller har vært innen den første uken skal det være 0 problem i å bytte mobilen... har desverre ikke no lovsitater tho Lenke til kommentar
Patience Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Etter den nye kjøpsloven skal reparert produkt foreligge i butikken etter en (1) uke fra dagen den ble fysisk overlevert. Kan ikke dette overkommes skal du ha nytt produkt eller pengene tilbake. http://www.stavangeravisen.com/art.asp?art=6758 Lenke til kommentar
ILiuz Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) [quote name='arehei' date='18/11/2003 : 23:16']en venn jeg kjenner i SE customer care europe sier at DOA gjelder for ca 1 uke... telefonen kan absolutt være brukt, men så lenge feilen oppstår eller har vært innen den første uken skal det være 0 problem i å bytte mobilen... har desverre ikke no lovsitater tho [/quote] Etter å ha pratet med en fyr på Siba for en stund tilbake har jeg kommet frem til at Nokia og SE har forskjellige definisjoner av hva som er D.O.A. Nokia lar deg bare bruke telefonen i noen få minutter, mens med SE kan det gå mye lenger tid (én uke?). :-) Redigert: Hvis det er noe galt med Nokiaen din med en gang du har fått den, og du har ringt med den i mer enn et bestemt antall minutter må den altså sendes til reperasjon/softwareoppgradering/hva enn. Denne fyren på Siba fortalte meg også at de hadde fått egne Softwareoppgraderingsterminaler til SE-telefoner, mens Nokia ikke ville la de få det, pga. statisk elektrisitet (noe som høres litt... betenkelig ut), eller noe i den duren. Endret 19. november 2003 av ILiuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå