Gå til innhold

Vinduer spretter opp i hytt og pine...

enden

Anbefalte innlegg

Som kjent (og hatet) liker IE å stjele fokus når en side er ferdig lastet. Av en eller annen merkelig grunn ser det ut til at windows har "innført" en random funksjon som gjør at et hvilket som helst vindu på maskinen min popper opp, ikke nødvendigvis det IE vinduet som har lastet ferdig. Et eksempel er istad da jeg startet forumet med en hurtigknapp på tastaturet (Logitech cordless desktop optical). Siden åpnet seg med fokus og lastet. Da den var ferdig med å laste fikk plutselig iTunes fokus...

Noen som har vært borte i dette før og eventuelt har en løsning?

Husker at jeg hadde dette problemet før jeg formaterte og

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er noe gæærnt hos deg (spyware o.l.)?

Hos meg kan jeg åpne 10 ulike vinduer på rappen og etterhvert som de loader seg ferdig så er det ingen av dem som stjeler fokus fra det vinduet jeg har 'øverst'. Hvis et eller flere av vinduene i bakgrunnen har en 'refresh' som gjør at de 'tegner seg opp' på nytt med jevne mellomrom fører heller ikke dette til at vinduet stjeler fokus fra vinduet som ligger øverst.

Når jeg åpner et nytt vindu legger det seg selvfølgelig øverst, men det er vel ganske naturlig - jeg hadde jo ikke åpnet det hvis jeg ikke skulle bruke det.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Skaff deg Opera eller Mozilla, der stjeler ikke vinduene fokus og du kan blokkere pop-ups... IE er avlegs.

Hvordan fikser jeg så opera blokkerer popups ?

Har brukt opera litt nå og da, men er dette noe man må stille inn ?

Enten gå til File->Preferences->Windows

eller trykk F12 og velg der. Anbefaler å velge blokker alle bortsett fra de som åpner seg fra linker (requested pop-up windows only)

Lenke til kommentar

wil: spyware er en mulighet jeg ikke hadde tenkt på engang. Dette høres jo ikke ut som symptomer på sånne ting. Hvem gidder å lage et "program" som lar ulike programmer stjele fokus ved lasting av nettsider i IE :p:

Skal scanne og se hva jeg finner for snusk :) Takk for tipset

Dere som snakker opera: følg med på topic. Jeg har ikke spurt om det er smart å bytte til opera eller mozilla. Jeg bruker de og, men dette handler om IE. Å bytte til opera permanent løser ikke de problemene jeg har med IE...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...