Tonio Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg ser som regel kun min kommende svigersøster i familiesammenheng / på besøk hos kommende svigermor. Likevel har jeg fortalt min forlover at jeg ønsker at hun blir invitert. Hun kommer ikke til å kjenne noen andre enn meg og min søster. For min egen del vil jeg helst at hun kommer, men jeg skjønner hvis hun ikke vil. Hadde hun i tillegg hatt tendens til sosial angst som du har (og jeg visst om det - såklart) hadde jeg hørt med henne før jeg ytret mitt ønske om at hun skal komme til min forlover. Vil også si at jeg har vært i ett utdrikningslag til ei bekjent, hvor jeg kjente to av de som skulle være med. Ikke helt min favoritt å skulle oppleve, men jeg er veldig glad for at jeg var med! Jeg ble bedre kjent med den kommende bruden, og hadde det veldig gøy. Det gjorde bryllupet en del enklere, da jeg allerede hadde blitt kjent med flere av de jeg ikke kjente ett par måneder før bryllupet! Hvis jeg var i din situasjon: Ville jeg hørt med enten brud, min bror eller brudens forlover. Sagt det som at det var, at jeg ikke kjente noen og fikk angst av det. Og spurt om hva de synes / hvor viktig det var for dem. Hvis jeg var i brudens situasjon: Ville jeg satt pris på å få beskjed som det er: At personen ikke ønsker å komme på grunn av at dem ikke kjenner de andre og tendens til sosial angst. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Hei igjen, alle sammen. For min del føles det som det egentlig er flere argumenter for å ikke dra; som sosial angst, at jeg ikke kjenner bruden så godt, at det kommer til å koste en del penger (som jeg egentlig ikke har råd til, da jeg har fått en del utgifter) og at jeg i utgangspunktet mener at et utdrikningslag er forbeholdt nære venner. Det positive i det hele er at jeg kanskje blir litt mer kjent med den kommende bruden og hennes venninner. Jeg har derfor valgt å takke ja til invitasjonen, selv om all magefølelsen roper høyt "NOPE". Jeg har prøvd å veie de positive og negative konsekvensene, og kommet frem til at det blir egentlig "galt" uansett hva jeg gjør. Hadde jeg sagt nei, så hadde det blitt oppfattet feil og at jeg sier ja betyr egentlig at jeg "blir nødt" til å invitere henne om jeg selv skal gifte meg en gang. Det er ikke noe jeg opprinnelig hadde sett for meg om jeg skulle ha giftet meg innen kort tid; dog kan det hende vi får et bedre forhold til hverandre i årene som kommer. Jeg vil takke for alle svar og at dere har brukt tiden deres til å være med på å hjelpe meg å trekke "det riktige valget". Anonymous poster hash: 626ed...8b2 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå