Gå til innhold

Designforslag 3(?) til alinux.no

mohuhau

Anbefalte innlegg

Siden alle nå lager design tenkte jeg at jeg skulle lage et også

Det er laget ut fra velmont sitt, men med en del forandringer, og jeg har blant annet tatt en del fra LordError sitt (blant annet fargene) Siden skal fungere i alle nettlesere, (fungerer utmerket i links/lynx ) bortsett fra ie5 der den kanskje kan se litt rar ut, men det kommer til å bli fikset når jeg får tid til å sette meg ned til å regne.

Siden støtter også alle oppløsninger (selv om 640x400 blir litt rar, blir kanskje fikset senere) og 1600+ der siden blir litt for vid (men hvem surfer med fult vindu i sånne oppløsninger?)

Siden kan sees her: http://mohuhau.no-ip.com/alinux/alinux20.html

Alle lagringer jeg gjør kommer direkte hit, slik at den kan nok til tider se ganske rar ut

Ble egentlig ikke helt slik jeg hadde tenkt meg, men allikevel ikke så værst.

Velmont syntes jeg skulle lage en egen tråd, så da blir det det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har IE6, og den ser litt rar ut der. Eller, er et par "glitches". Bildene er halve (php og borland) og den siste nyheten overdekker footeren.

Du har tatt vekk all den ekstra-infoen som er på hw nettverk sidene, jeg er ikke helt sikker på om styret vil like dette.. :) Men egentlig så hadde ikke jeg tenkt at jeg faktisk kan ta vekk litt informasjon som er på de andre sidene..

Kanskje det er lov ;) Men uansett savner jeg en moderator eller admin til å lese i designtrådene våre. Tenk om de ikke kan bruke noen av dem eller noe i den duren! - Vi kunne fått retningslinjer for design osv. Det hadde nok være nyttig :)

Lenke til kommentar
Jeg har IE6, og den ser litt rar ut der. Eller, er et par "glitches". Bildene er halve (php og borland) og den siste nyheten overdekker footeren.

Du har tatt vekk all den ekstra-infoen som er på hw nettverk sidene, jeg er ikke helt sikker på om styret vil like dette.. :) Men egentlig så hadde ikke jeg tenkt at jeg faktisk kan ta vekk litt informasjon som er på de andre sidene..

Kanskje det er lov ;) Men uansett savner jeg en moderator eller admin til å lese i designtrådene våre. Tenk om de ikke kan bruke noen av dem eller noe i den duren! - Vi kunne fått retningslinjer for design osv. Det hadde nok være nyttig :)

Anbefaler å lese siden under Mozilla. Da er den helt annerledes - og ant. sånn den skal være.

Lenke til kommentar

Anbefaler å lese siden under Mozilla. Da er den helt annerledes - og ant. sånn den skal være.

Harikke Moz her... Men ja, jeg så på sourcen og det er tyyyydelig at IE "fscker" opp som vanlig :(

jeg vil gjerne se hvordan den egentlig er.. men jeg blir kastet ut nå! Snakkes imorgen.

Lenke til kommentar

Ser nå at noe _veldig_ galt har skjedd i ie, den funket bra for 20min siden.

Bruker mozilla (firebird) og glømte å sjekke i ie.

Når det gjelder samarbeidspartnerne fjernet jeg dem bare fra den plassen de var, for det ble litt for bredt. Bør kunne legge de under siste fra forum eller på venstresiden.

EDIT: Fant ut av problemet med ie, hadde tullet litt med stilsettene :)

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

Ahh, men n[ s[ det jo meeeget hax ut!

Hehe :) Men jeg synes at det mangler noen form for ramme rundt hovedgreiene av en grunn.. Det ser litt nakent ut naa.. Men ja, jeg liker maaten du har modifisert designet paa :) - Den ser litt enklere ut for 0yet enn min.

Jeg skal pr0ve og fortsette paa min, men jeg maa slutte aa boote opp i Linux da, fordi da blir det bare php programmering og/eller fikse lyd og mus.. :|

Lenke til kommentar

Hehe :) Men jeg synes at det mangler noen form for ramme rundt hovedgreiene av en grunn.. Det ser litt nakent ut naa.. Men ja, jeg liker maaten du har modifisert designet paa :) - Den ser litt enklere ut for 0yet enn min.

Jeg skal pr0ve og fortsette paa min, men jeg maa slutte aa boote opp i Linux da, fordi da blir det bare php programmering og/eller fikse lyd og mus.. :|

takk :)

Hehe :) Men jeg synes at det mangler noen form for ramme rundt hovedgreiene av en grunn.. Det ser litt nakent ut naa..

Kan nok være litt enig i dette, og ynx sa faktisk det samme, men nå er jo nakenhet fint da :roll: Problemet er å få det til uten å endre alt for mye, slik det er nå er det kantlinjene som fungerer som bakgrunn. :nice:

Lenke til kommentar

Men det er noen tweaks jeg gjorde etter alinux2 som du baserte det på, alinux2 har heller ikke den livsnødvendige /* Laget av Odin Hørthe Omdal, Velmont ÆTT etc.... kommentaren med. :p

Også er det noe som kan fikses på i HTMLen, jeg er glad for at du ikke har satt inn noen tabeller iallfall ;) CSS 2 tha max :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...