lamer Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hei, Jeg har en tekstfil som skal importeres i Excel, settes med forskjellige kolonnebredder og deretter settes inn i et nytt regneark. Tekstfilen består av både tekst og tall. Dette skulle helst ha vært automatisert med en makro, da dette er noe jeg ofte gjør (med forskjellig tekstfil hver gang). Tekstfilen inneholder både tekst og tall, og alt skal være med i det nye regnearket (Jeg har under utprøving merket at Excel har fjernet alle nullene - dette er ikke ønskelig). Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Foreslår at du lager en mal med de kolonnebredder og formatteringer du trenger. Du gjør som du selv beskriver, men i tillegg kopierer du innhodet i regnearket og limer det inn i den nye malen. Ved innliming må du passe på at du kun limer inn verdier. 1 Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Importere fra CSV-fil........ KommaSeparerteVariabler.. Er i bunn gg grunn en .txt-fil Mange filformater som inneholder rene veridier/data, blir ofte konvertert til .CSV fra original program for deretter og bli importer til et annet. Et godt eksempel i det daglige: Et graveprosjekt blir prosjektert med GPS-koordinater for alle tenkelige prosesser. Den som prosjekterer bruker gjerne et program som opererer med -.Sosi format. Når du skal ha det ombord i gravemaskinen, må dette konverteres til -.Kof format. Disse dataene som tar omtrent null plass, kan for en fremmed åpnes rett i notepad, og faktisk være anvendelige i den formen.... Endret 9. februar 2016 av Tangent 1 Lenke til kommentar
lamer Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 Takk for flotte innlegg. Jeg løste det ved å endre datatype til tekst og problemet med nullene ble rettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå