Gunfreak Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Jeg ser at flere bilder fra spillet ser ut som det er fps eller tredjepersonsskyter, er det noe man kan velge eller er det bare noe som skjer av og til at et godt skudd blir vist i glorious 3d? Det er top down turned based tactics med 3rd persons action cam 1 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Ok, takker så meget = Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Det er et Rogue spill som Dark souls, FTL hvor Iron man mode er egentlig den vanlige måten spillet skal spilles.Nei, det er det ikke. Wow det står i spillet selv, Iron Man mode is the TRUE XCOM EXPERIENCE xD Endret 10. februar 2016 av Realzi Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 (endret) Sorry men og si at spillet er dårlig fordi det er vanskelig blir helt feil. Det er et Rogue spill som Dark souls, FTL hvor Iron man mode er egentlig den vanlige måten spillet skal spilles. Har du problemer start på nytt, det er liksom hele greia med strategi, at du skal bli bedre for hver gang. Og ikke si at det blir mindre strategi fordi du må komme deg til målet fortere, det blir jo faktisk mer strategi da xDDD Hvem sier at spillet er dårlig fordi det er vanskelig? Hva som er mest strategisk og ikke av tidsfrist eller ikke tidsfrist kan diskuteres, begge former har sine fordeler og ulemper, og har ikke direkte noe med vanskelighetsgrad å gjøre, men kan ha svært vanskelig spill med god tidsfrist. AtW Du vet at de fleste klagene kommer fra early game, de fleste har nå skiftet mening og synes spillet er bra. Det som er med Xcom er at du må ta de riktige valgene tidlig som og få nye våpen, da blir du plutselig mye bedre, kanskje for bra, og spillet er ikke så utilgivelig som alle sier, prøv på easy og se hvor gørr kjedelig det blir når man 1 shotter alle fiendene. Så hva er poenget ditt ? liker du spillet eller ikke, eller driver du bare og forsvarer de som synes spillet er for vanskelig . Endret 10. februar 2016 av Realzi Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. februar 2016 Del Skrevet 10. februar 2016 Sorry men og si at spillet er dårlig fordi det er vanskelig blir helt feil. Det er et Rogue spill som Dark souls, FTL hvor Iron man mode er egentlig den vanlige måten spillet skal spilles. Har du problemer start på nytt, det er liksom hele greia med strategi, at du skal bli bedre for hver gang. Og ikke si at det blir mindre strategi fordi du må komme deg til målet fortere, det blir jo faktisk mer strategi da xDDD Hvem sier at spillet er dårlig fordi det er vanskelig? Hva som er mest strategisk og ikke av tidsfrist eller ikke tidsfrist kan diskuteres, begge former har sine fordeler og ulemper, og har ikke direkte noe med vanskelighetsgrad å gjøre, men kan ha svært vanskelig spill med god tidsfrist. AtW Du vet at de fleste klagene kommer fra early game, de fleste har nå skiftet mening og synes spillet er bra. Det som er med Xcom er at du må ta de riktige valgene tidlig som og få nye våpen, da blir du plutselig mye bedre, kanskje for bra, og spillet er ikke så utilgivelig som alle sier, prøv på easy og se hvor gørr kjedelig det blir når man 1 shotter alle fiendene. Så hva er poenget ditt ? liker du spillet eller ikke, eller driver du bare og forsvarer de som synes spillet er for vanskelig . Poenget mitt var vel at jeg foreløpig ikke har sett noen i tråden som mener spillet er for vanskelig, og anmelder ser også ut til å synes den høye vanskelighetsgraden fungerer bra. AtW Lenke til kommentar
tomofo Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Godt skrevet anmeldelse, men litt overrasket over at du ikke la til noe ord om pratesyke Central og kamerastyringen der. Det plaget meg ikke i starten, da slikt er vanlig da; Det er derimot nesten på grensen til parodisk allerede første gang man blir sendt for å redde en av utpostene. Lenke til kommentar
BiggusD Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Det er nærmere 20 år siden jeg sist spilte de gamle spillene, så da jeg kjøpte Terror from the Deep for 20kr på Steam lo jeg godt da jeg ble slaktet ned for fote i det første oppdraget på havbunnen. Likevel syns jeg det er en bra ting at spillene har blitt mer... tilgivende nåtildags. XCom2 er ikke noe unntak. Det er ikke spesielt vanskelig, så lenge man ikke begrenser reloads. Jeg kjører på Veteran uten noen hard-codede begrensinger på slikt, men prøver å styre meg selv litt. Jeg er til dels enig i at vanskelighetsgraden fortsatt er noe urettfeig. Den er bedre enn på Xcom1, men fortsatt er det veldig mye "DE har 100% hit chance uten flanking og selv om jeg har hard cover, og 100% critical chance - jeg har sånn ca 50/50 hit chance uansett situasjon og hva spillet sier". Fakta er at jeg ligger på ca 65-85% hit rate hver gang. Noe av det pga reloads når ting bare blir FOR teit, men jeg tar heller den skammen i fleisen enn å bare se meg bli slaktet ned bak hard cover fra den andre siden av kartet mens mine bommer på 90% hit chance fra en halv meter. Jeg er også til dels enig i at tidspresset ødelegger noe, ikke i prinsippet, men fordi at man nødvendigvis plasserer en soldat i en rute som igangsetter en gruppe aliens jeg ikke visste om fordi de står langt unna i fog of war. Det blir også som regel ekstremt urettfeigt. Jeg savner muligheten å avsløre posisjonen til fienden fra distanse uten å trigge en felle. Eneste muligheten når oppdraget ikke er under cover, er å velge den egenskapen hos Ranger-klassen som lar deg gå tilbake i skjul - for da dukker de røde rutene opp. Alt i alt et fantastisk bra spill, hvor mange av oppdragene holder bra nerve, og hvor de strategiske valgene i Geoscape også har mer å si enn noen gang. Men fortsatt ikke imponert over AI. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Elsker Sniperen min Hun har oppgradert våpen, blue screen rounds. og div andre ting. Jeg hadde henne på serial der jeg drepte 6 badguys og nesten den siste turreten på en runde. Hun kan også ta ut heavy mecs på 1-2 skudd. Hun treffer nesten alltid på 70% og oppover skudd. Hun har 59kills på 25 missions. Lenke til kommentar
hidd3n Skrevet 13. februar 2016 Del Skrevet 13. februar 2016 Mista 2 rookies, tok meg 120 days til å få alt av gear, og under 20 timer på å spille historien ferdig(siste mission tar 2 timer alene). nei dette var ikke på det letteste. Har spilt XCOM før og syntes dette ikke var en noe vanskeligere enn tidligere, noe frustrerende at det ikke er så bra optimalisert og en er nødt å vente 2 min bare for å loade inn missions. men et bra spill og folk som klager over RNG er bare folk som gjør feil beslutning enten i loadout, eller ikke vet hvordan cover og aim systemet fungerer. Spillet var noe kort for 500 kr, men for håpe expansions eller dlc kan fikse dette. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Elkjøp selger digital download for 349kr. Må si det er overraskende morro men meget frustrerende til tider. Spillet hadde vært genialt med mindre simplifisering. men verdt penga. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 12. mars 2016 Del Skrevet 12. mars 2016 For dere som liker det gamle "Enemy Unknown", så kan jeg anbefale "Xenonauts". Koser meg med det indie spillet for tiden http://store.steampowered.com/app/223830/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå