Gå til innhold

Angående speiling-valg i backup-program

Eivor

Anbefalte innlegg

Jeg bruker backup-programmet Create Synchronicity

I dette kan en velge speiling som backup-metode, med eller uten “strict mirror". Jeg forstår ordene, men skjønner ikke helt forskjellen på de to valgene.

Det jeg ønsker skal skje er at når jeg har slettet en fil på originalplassen skal den også slettes i backup-en. Hvis jeg gjør endringer i et dokument eller redigerer et bilde, vil jeg at den nye versjonen av fila skal kopieres og erstatte den som ligger i backupen. Hvilken av de to metodene skal jeg så velge?

Hentet fra manualen:

(Hovedvalg:) Left to right (Mirror):
Left to right (Mirror): New and modified files are copied from left to right. Deletions that occurred on
the left are replicated (“mirrored”) on the right. In this case, the right folder becomes an exact copy
of the left one, except that files updated on the right side are not reverted to their original state1.

(Tillegsvalg:) Unless “strict mirror” is selected.
The Strict mirror option ensures that the right side remains an exact copy of the left one: when
enabled, if Create Synchronicity detects changes in the destination, then it reverts the file to its original
state; that is, it removes the modifications and resets the files contents to match that of the original file.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...