Gå til innhold

Knekke koder for meg?

kimman

Anbefalte innlegg

Svaret man skal fram til i slike oppgaver er koordinater.

N xx xx.xxx

E xxx xx.xxx

x = ulike tall. Hvis man vet ca. hvor cachen skal være, er det lettere, for de første par sifrene er ofte de samme innenfor et stort område, naturlig nok. Tror f.eks alle cacher i Oslo starter med N 59 og E 010.

Trådstarter er vel fra Oslo i følge profilen. Man kan vel kanskje ta utgangspunkt i at cachen ligger der.

Har gått gjennom liste over cacher som har vanskelighetsgrad 5 i Oslo, men må være premiumbruker for å se enkelte av dem.

Kan det være i form av bokstaver da? N FEMTI NI osv?

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, beklager seint svar fra meg.

Jeg ønsker dessverre ikke å oppgi hvilke cache det er snakk om.

Jeg er ganske ny innen Geocaching, og en mysteri som denne har jeg lyst til å lære og løse, det er derfor jeg spurte dere om hjelp.

Det er veldig mange cachene som har liknende oppgave, så jeg tenkte at om jeg hadde fått forklaring på hvordan man løser denne kunne jeg kanskje klare de neste cachene selv.

Denne oppgaven har jeg sittet og grublet på i flere timer og dager.

Ja, jeg tror det kan være i form av bokstaver som FEMTI NI osv.. Vi må kanskje sotere om bokstavene.

Lenke til kommentar

Det finnes mange vanskelighetsgrader.

Du er ny og uerfaren. Begynn med noe enkelt. Lær hvilke triks som brukes, så plukker du kanskje opp noe du kan bruke for å løse denne.

Ikke ødelegg denne oppgaven for alle ved å publisere løsningen!

Du fortjener ikke vanskelighetsgrad 5 stjerner ved å spørre på et forum, og alle andre kan finne den ved å google tråden din.

Når oppgaven er ødelagt, må eieren endre eller fjerne den.

Ikke gjør dette.

Løs heller noen enklere oppgaver, og skaff deg erfaring. Du takler kanskje denne senere.

Lenke til kommentar

Ja du har helt rett at svaret ikke bør publiseres.

Jeg har altså klart å løse de lettere mysteri cachene, men denne stod jeg helt bomfast på. Ble litt desperat handling fra meg nå da.

Men da ber jeg admin å stenge denne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...