Gå til innhold

JVC-Kamera, hvilket program?

Anbefalte innlegg

Har et JVC GR-D50 kamera som jeg gjerne vil redigere film fra. Men nå har jeg prøvd noen programmer og er ikke fornøyd med noen av dem. Er det noen som har JVC GR-D50 /GR-D20 eller noen lignende modeller og som har et redigeringsprogram som de er fornøyd med? Da vil jeg gjerne vite hva det er! (har helt ny, sterk maskin med xp)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat det samme kameraet som deg. Selv er jeg veldig fornøyd med Vegas Video.

Når det er sagt, så har det egentlig ikke noe med kameratype å gjøre. Koble til kameraet med en Firewire- kabel. Glem den medfølgende USB- kabelen til video- overføring. Jeg har testet ut, og hadde store problemer med å få det til å virke stabilt og greit, til tross for at jeg har ganske god erfaring med slik overføring.

Når du har PC og kamera koblet sammen med Firewire, vil overføringen mellom program og kamera fungere smertefritt, så lenge PC-en din er i rimelig god stand. Hvilket program du vil foretrekke, avhenger litt av hvor stor lommebok du har, og hvordan du liker å jobbe. Vegas er bra, mange er fornøyd med Pinnacles produkter, noen synes det er helt greit med Microsoft Movie maker 2. (gratis). Noen nevnt, og mange glemt. Valget er egentlig ditt.

Hovedpoenget er firewire. Ditt kamera har full støtte for det, både inn og ut. Lykke til.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Heisann!

Men da får jeg vel prøve meg på en firewire-kabel, for jeg begynner mildt sagt å bli lei av disse greiene. Jeg har prøvd Studio 8, flott overføring, men det hang seg opp og nektet å brenne DVD. Også har jeg prøvd Ulead Video Studio 7. Der ble kvaliteten dårlig under Capture, og når jeg prøver å trykke på en knapp under "options" for å kanskje få bedret denne kvaliteten, så kommer det feil-melding. (Ulead er en trial da, kan hende det er problemet) Får ikke moviemaker 2 til å virke heller, men har klart det før. Vet ikke hva som er problemet nå, men får iallefall feilmelding. I pakken med kameraet fikk jeg et program som heter Image Mixer, veldig lite effekter og sånn, men var egentlig fornøyd med det. Problemet er at det kun brenner video-CD. Man kan trykke på DVD-knappen og da kommer man inn på hjemmesiden til Image Mixer hvor det kun står "coming soon". Hm...hvor lang tid vil det ta montro? :shrug:

Lenke til kommentar

Innkjøp av Firewire- kabel løser ikke stabilitetsproblemer på PC-en din under brenning eller redigering. Den sørger for at du får bilde/lyd fra kameraet til maskinen greit, smertefritt og med god kvalitet før du redigerer/ brenner.

Kanskje dumt spørsmål, men du har firewire- kontakt på maskinen din? Det trenger du..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...