Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Samfunnsfag privatist eksamen 2016

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg jobber med samfunnsfag og skal ha eksamen før sommeren. Jeg skriver noe om alle læreplanmålene, men på det ene fant jeg ikke noe særlig i boken min, å jeg synes det var vannskelig å forstå det som stod på nettet. Læreplanmålet er som følger:

• diskutere omgrepa økonomisk vekst, levestandard, livskvalitet og berekraftig utvikling og forholdet mellom dei

i tillegg lurte jeg på om det var noen som hadde noen erfaring med eksamen i Geografi og RLE. er disse vanskelige? 

Håper noen kan hjelpe meg!  :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

jeg jobber med samfunnsfag og skal ha eksamen før sommeren. Jeg skriver noe om alle læreplanmålene, men på det ene fant jeg ikke noe særlig i boken min, å jeg synes det var vannskelig å forstå det som stod på nettet. Læreplanmålet er som følger:

• diskutere omgrepa økonomisk vekst, levestandard, livskvalitet og berekraftig utvikling og forholdet mellom dei

i tillegg lurte jeg på om det var noen som hadde noen erfaring med eksamen i Geografi og RLE. er disse vanskelige? 

Håper noen kan hjelpe meg!  :tease:

Hvilket år går du?

Lenke til kommentar

tar opp faget fra videregående, er nå 23 år så husker ikke hvilket år det var avgangsfag :ph34r:

Greit nok, her er noen notater fra en presentasjon jeg og noen andre hadde (ikke mine notater). Jeg aner ikke om det kan hjelpe, men det er vel noe.

Bærekraftig utvikling: Nok ressurser Mange miljøvennlige tiltak Tilrettelegge syklende

Økonomisk vekst: Tilgang til mer velferd Større omsetning av penger Kontorlandskap Balanse

Levestandard: Materielle goder Bedre

Livskvalitet: Følelser Variert Forusetter viss god levestandard

Vi fikk 6 på presentasjonen hvis det betyr noe. :)

Edit: Jeg glemte å nevne det, men dette er også mer rettet mot utbygging

Endret av John9s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...