Gå til innhold

4790K får ikke lest av Watt i Core Temp.

jollis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja selvfølgelig er hver cpu litt forskjellig.

Det jeg spør om er om ikke det går fint å kjøre samme parametere på volt som en 4790k.

At hvis en 4790k av en batch tåler det, så bør vel en 4770k fra en annen batch også tåle det sålenge det ikke er snakk om ekstreme verdier?

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis..

Kjører du over 1.300V kan du forvente degradering med mindre du har tempen under 70¤C (Da er sjansen betydelig mindre)

Om du kopierer hans innstillinger vil det mest sannsynlig ikke funke. Overklokker din bedre vil det funke, er din mindre god (som det virker som, da 1.380V for 4400 er utrolig mye..) så får du insta-krasj..

Lenke til kommentar

For å komme tilbake til Innlegget mitt her inne.. :) Når jeg kjører alt på standard i Biosen, uten Klokking leser Core temp Watt forbruket.

Ved overklokking så blir det helt feil. Er det noen som aner hvorfor? Er jo ikke så viktig,,, Men det er Iriterer meg :confused:

Bildet er forøvrig Med overklokk..

post-118435-0-15734100-1455220821_thumb.png

Endret av jollis
Lenke til kommentar

Forsøkte å øke VCCIN, justerte en hel haug av andre settings som har med overclocking å gjøre (loadline, VRM com etc) men det hjelper ikke.

Måtte sette ned til 4.3GHz for å kjøre stabilt. Før kunne jeg det på 4.4, men har det kanskje bare vært flaks?

At jeg har en chip fra de batchene som begrenser seg til 4.2GHz?

Har forstått at man i hovedsak har 3 tydelige iterasjoner; 4.2, 4.5 og 4.8 kapable chipper.

Kjører 4.3 på 1.38v for å ha det stabilt. mindre spenning eller høyere multiplikator fører til krasj.

Lenke til kommentar

Kan ikke skru ned spenningen på 4.3, da holder det ikke.

Tester 4.2 på 1.30v nå.

Men trodde disse cpuene skulle tåle 1.45v eller noe?

Med 1.38v fikk jeg aldri høyere temperaturer enn rundt 70 grader ved stresstest.

Har grei kjøling, 212 EVO med 25cm vifte rett over som blåser frisk luft fra utsiden.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Nei. Har alltid brukt seneste versjon av Prime95, nå bruker jeg versjon 28.5 64-bit.

1.36v på 4.5GHz gav tidligere 70 grader, kanskje 72-73 hvis det var litt varmt i rommet.

Dette krasjet 1 gang i måneden.

Skrudde ned til 4.4GHz på 1.36v og det holdt i 4 måneder. Måtte uppe volten nå nylig til 1.38v pga ustabilitet.

Men har nå skrudd ned til 4.2GHz og kjører 1.25v, det ser ut til å fungere greit foreløpig (10 min på p95 nå).

Jeg kan ikke forstå om du skulle tro at jeg lyver om tempen, for det gir ingen fordeler for meg hvertfall :)

EDIT: Og for at vann skal kjøle bedre enn luft skal det være ganske god og dyr vannkjøling. Billige vannkjølinger til 1000kr er ikke bedre enn luft sålenge man har en ordentlig luftkjøler. I beste fall et par grader forskjell. Det er først når man har 280 vannkjøling at man ser de store forskjellene  :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...