jollis Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Har overklokket CPU til 4800 MHz. i spill ligger prosessoren på 1,281 V. Når jeg stresstester i Aida 64 ligger Volten på 1,321. Kjører da som dere sikkert skjønner Offset Vcore (100) Det som er merkelig, er at Core temp ikke leser av hvor mange Watt prosessoren bruker. Har prøvd flere versjoner av Core temp, med samme resultat. Er det noen programmer der jeg kan få lest av hvor mange Watt CPU bruker og hva mener dere om Volt settingen på CPU. Kjørte før i manuell mood 1,285 Volt i Bios Men er mer komfortabel med å kjøre offset da CPU idler på 0,865 Volt. Cpu er vannkjølt med EK CPU blokk og 360 radiator, så kjølingen er ok. Den blir litt flytende denne tråden. Så for å forenkle det litt hva menes om V core settingen og er det noen gode forslag til ett program som kan lese av Watt forbruket til CPU`en ? Endret 8. februar 2016 av jollis Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Har du prøvd msi afterburner? Der er det en del ting du kan overvåke som viser temmelig riktig, mener og ha sett vcore der Kjører samme cpu på @4,8 1.320v med temps på 70-80 stadiet, 4,9 går på 1.365v men da begynner det og bli hett Endret 8. februar 2016 av Trondz1 Lenke til kommentar
jollis Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Har ikke testet det Men skal sjekke det ut . Lenke til kommentar
jollis Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Har du prøvd msi afterburner? Der er det en del ting du kan overvåke som viser temmelig riktig, mener og ha sett vcore der Kjører samme cpu på @4,8 1.320v med temps på 70-80 stadiet, 4,9 går på 1.365v men da begynner det og bli hett synes selv CPU klarer seg bra på 4,8 MHz men går jeg over det så blir volt settinga rimelig mye høyere. Har vært oppe i 5,0 MHz men da over 1,5 V Mulig det kan bli bedre om jeg fintuner Bios ; men for å være ærlig så har jeg ikke hatt energi til å sette meg inn i alle finessene i Biosen Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Om man merker mye forskjell fra 4.8 til 5.0 til normal bruk (spilling i mitt tilfelle) kan vel sikkert diskuteres Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Om man merker mye forskjell fra 4.8 til 5.0 til normal bruk (spilling i mitt tilfelle) kan vel sikkert diskuteres Du skal ikkje undervurdere det psykiske Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Det er sant, runde tall er fine di, halv runde kan gå, så det er litt tungt og kjøre 4.8 Lenke til kommentar
jollis Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Kan ikke si jeg merker den store forskjellen. Bortsett fra høyere Score i syntetiske tester(Det er jo alltids gøy) Endret 8. februar 2016 av jollis Lenke til kommentar
jollis Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Men for å komme tilbake til saken. Er det noen som kan forklare hvorfor jeg ikke får lest av Watt`en med Coore temp? Har Googlet dette men det kommer ikke opp. Noen gode forslag? Endret 8. februar 2016 av jollis Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Men for å komme tilbake til saken. Er det noen som kan forklare hvorfor jeg ikke får lest av Watt`en med Coore temp? Har Googlet dette men det kommer ikke opp. Noen gode forslag? Bruk et "wattmeter" fra clasolson eller.no. Da kan du se hvor mye maskinen drar ut av stikkontakten. Da kan du sammenlikne med stock cpu og overklokket. Da finner du lett hvor mye mere watt maskinen drar overklokket VS stock. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Skal sjekke ut Clas Ohlson. Men først så blir det senga. Skal opp i morgen tidlig 05:00 Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hvis du har et Asus HK, er vel muligheten meget stor for at du kan legge in AI-suite og få gulpa opp det meste om det meste..... Samt SIW fra www.gtopala.com Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Cpuid fungerte dårlig sist jeg prøvde i win10, test heller hwmonitor du Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Har overklokket CPU til 4800 MHz. i spill ligger prosessoren på 1,281 V. Serr??? Da har du fanden meg en god chip Min chip klarer 4.4 GHz på 1.36v. 4.5GHz så får jeg en krasj i uken, så jeg har vel en ganske dårlig en tenker jeg. Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Har overklokket CPU til 4800 MHz. i spill ligger prosessoren på 1,281 V. Serr??? Da har du fanden meg en god chip Min chip klarer 4.4 GHz på 1.36v. 4.5GHz så får jeg en krasj i uken, så jeg har vel en ganske dårlig en tenker jeg. 1.3VCORE på 4,4GHz!!? WoW hvilket HK bruker du? virket jo usannsynlig høyt Lenke til kommentar
WhaWuaWua Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hei, jeg fant tifeldigvis denne tråden, jeg bruker å klokke min til 4,6GHz på 1225VCORe og ettersom dette er en meget god volt fatter jeg ikke hvorfor jeg ikke får klokket denne høyere!? noen som har tips, er en relativ noob på denn nye teknologien, sist jeg klokket cpuer var CeleronA300 det valget man gjorde haha oldtimes Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Har overklokket CPU til 4800 MHz. i spill ligger prosessoren på 1,281 V.Serr??? Da har du fanden meg en god chip Min chip klarer 4.4 GHz på 1.36v. 4.5GHz så får jeg en krasj i uken, så jeg har vel en ganske dårlig en tenker jeg. Hvis du ser i første post så ligger den på 1.321v under max load i Aida, 1.281v i spill er nok ikke under max load. Tråd starter kjøre vel med adaptiv vcore så den gir vel noe mindre enn max når den ikke ligger på max load hvis jeg har forstått det riktig? Endret 9. februar 2016 av Trondz1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Har overklokket CPU til 4800 MHz. i spill ligger prosessoren på 1,281 V. Serr??? Da har du fanden meg en god chip Min chip klarer 4.4 GHz på 1.36v. 4.5GHz så får jeg en krasj i uken, så jeg har vel en ganske dårlig en tenker jeg. 1.3VCORE på 4,4GHz!!? WoW hvilket HK bruker du? virket jo usannsynlig høyt Ja vet, det er helt sprøtt. 1.36 og det er ikke tull! Tenkte jeg skulle screensnippe et bilde av CPU-Z til deg, men da oppdaget jeg noe veldig rart. Den viser nå 0.68VCORE på 4.4GHz i CPU-Z og dette forstod jeg ikke. Står på statisk 1.36 i BIOS, og har alltid stått 1.36 i CPU-Z. Så jeg tenkte å kjøre en liten stresstest i Prime95, men da trynte maskinen etter 15 sekunder. Jeg har ordentlig kjøler og cpu har litt maks 80 grader ved stresstest tidligere. Er chippen min i ferd med å dø kanskje? EDIT: Ser at kjernene begynner å skru seg av etter 3 sekund og da er CPU bare på 43 grader. Dette har aldri skjedd før. Bruker et ASUS ROG Hero kort til 2k :s Endret 9. februar 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Spiller ingen rolle om en har hovedkort til 4000 eller 1000-lappen Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Spiller ingen rolle om en har hovedkort til 4000 eller 1000-lappen Jo det gjør det. Billige hovedkort har ofte 4-1 power phase, gode har 8-1/8-2, og dette har stor påvirkning for overklokking. Poenget mitt var ikke å skryte, men for å understreke at det ikke er et bunnhyllekort hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå