pierce007 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Er det noe forskjell på disse...? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Nei, men det er flere biler som kan ta av selve "kroken" da bruker de nok ordet hengerfeste om krokfestet under skjermen, men disse ordene er mest brukt om selve kroken og er synonym. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Sitter og ser på noen brukte varebiler. Bla var to av dem med hengerfeste, men fattern refererte dette som hengerkrok. Dermed også fare for tidligere bytte av clutch mente han. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Sitter og ser på noen brukte varebiler. Bla var to av dem med hengerfeste, men fattern refererte dette som hengerkrok. Dermed også fare for tidligere bytte av clutch mente han. Stemmer dette? Spør du meg så er hengerfeste en grei investering på en varebil, om clutchen er slitt kommer jo mer ann på hvem som har kjørt bilen enn at den er kjørt med henger. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hengerfeste er ALLTID en god idé. Du vet aldri når du får bruk for det. IKEA og mange bensinstasjoner tilbyr tilhenger. Da er du klar for det meste uten å kjøpe en selv. 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Jeg har tilgang på henger, men har ikke hengerfeste. Må byttelåne bil hver gang noe skal fraktes, vurderer å enten kjøpe et hengerfeste eller bytte bil. Jeg ser man kan ettermontere både fast og avtagbart hengerfeste på min 2010 Ford Fiesta 1.6TDCI. Vil denne lille bilen med 75 dieselhester ha godt av å dra henger egentlig? Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Jeg har tilgang på henger, men har ikke hengerfeste. Må byttelåne bil hver gang noe skal fraktes, vurderer å enten kjøpe et hengerfeste eller bytte bil. Jeg ser man kan ettermontere både fast og avtagbart hengerfeste på min 2010 Ford Fiesta 1.6TDCI. Vil denne lille bilen med 75 dieselhester ha godt av å dra henger egentlig? Står i vognkortet hvor tung henger du kan dra og hvor mye vekt du kan ha på kula. Vil tippe rundt max 750 kg for tilhenger med brems og rundt 50 kilo på tilhengerkoblingen, eller noe i det området der. Så lenge bilen har mulighet til å dra henger så er det jo greit å bruke det så lenge en holder seg innenfor vektgrensene. Endret 18. oktober 2017 av LabWeiler 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Max-vekt uten brems er 550. Hengeren jeg har veier 350, så da kan jeg ha med 200 kg last da. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Husk at du må forholde deg til gjeldene fartsgrense med tilhenger. Mange husker ikke reglene for hastighet med tilhenger uten brems. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 19. oktober 2017 Del Skrevet 19. oktober 2017 Husk at du må forholde deg til gjeldene fartsgrense med tilhenger. Mange husker ikke reglene for hastighet med tilhenger uten brems. 60 km/t uten brems og 80 km/t med brems. Er totalvekt på henger under 300 kilo kan du kjøre i 80 km/t uten brems. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå