Elin Marie Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hei. Nå har jeg problemer. For en stund siden avinstallerte jeg The Sims 3 Kjæledyr for den funket ikke, men jeg avinstallerte ikke The Sims 3. Når jeg satt plata inn i CD-rommet kom sims boksen opp, men det sto at det ikke var CD der, så jeg prøvde flere ganger uten at det hjalp. Da avinstallerte jeg The Sims 3, men nå vil den ikke installeres igjen. Det vises ikke at plata er inne engang. Det skjer ikke noe når jeg setter plata inn, absolutt ingenting. Jeg har vært på nett og prøvd ting som står der, men ingenting ser ut til å hjelpe. Noen tips? Har en Asus, resten vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Elin Marie Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Disken vises heller ikke inne på min datamaskin. Som sagt, ingenting skjer når disken blir satt i CD-rommet. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Disken vises heller ikke inne på min datamaskin. Som sagt, ingenting skjer når disken blir satt i CD-rommet. Fungerer andre CDer/DVDer i DVD-rommen? Viss ja, så er sannsynligvis The Sims 3 plata ødelagt, alternativet du har da er å enten kjøpe spillet på nytt, eller så kan det hende du kan taste inn serialnøkkelen i Origin klienten: http://www.origin.com/ (Det er enn spillklient ala. Steam som er lagd av de samme som har gitt ut The Sims 3), uten at jeg vet om det går eller ikke med The Sims 3 fysisk kopi. Endret 8. februar 2016 av Malmern Lenke til kommentar
Elin Marie Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Disken vises heller ikke inne på min datamaskin. Som sagt, ingenting skjer når disken blir satt i CD-rommet. Fungerer andre CDer/DVDer i DVD-rommen? Viss ja, så er sannsynligvis The Sims 3 plata ødelagt, alternativet du har da er å enten kjøpe spillet på nytt, eller så kan det hende du kan taste inn serialnøkkelen i Origin klienten: http://www.origin.com/ (Det er enn spillklient ala. Steam som er lagd av de samme som har gitt ut The Sims 3), uten at jeg vet om det går eller ikke med The Sims 3 fysisk kopi. Tidligere i dag funket CD-rommet og simsen funket også da. Prøvde akkurat å sette inn en film inn, men PCen reagerer ikke. DVD video funker vel på PC? Det var det jeg prøvde. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Tidligere i dag funket CD-rommet og simsen funket også da. Prøvde akkurat å sette inn en film inn, men PCen reagerer ikke. DVD video funker vel på PC? Det var det jeg prøvde. Da kan det virke som at DVD-rommen din har tatt kvelden. Viss pcen din ikke er alt for gammel (Mer enn 2 år), kan du vurdere å returnere den tilbake der du kjøpte den, og be de ta en titt på den, da den fortsatt er innenfor reklamasjonstiden. Det skal nevnes at du kun får rettet produksjonsfeil gratis når det gjelder reklamasjonsretten. Viss PCen derimot ikke faller under reklamasjontiden, kan du vurdere å kjøpe en ekstern DVD-rom, noe ala. denne: https://prisguiden.no/produkt/samsung-se-208gb-231832 For å være helt ærlig, hadde jeg gått for denne løsningen selv uansett, når det kun er snakk om 3-400 kroner inkludert frakt, og det vil også gå noen uker før du får tilbake PCen din, er ikke verdt det for så lite penger spør du meg. Endret 8. februar 2016 av Malmern Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Har du prøvd å slå maskinen av og på igjen? Lenke til kommentar
Elin Marie Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Tidligere i dag funket CD-rommet og simsen funket også da. Prøvde akkurat å sette inn en film inn, men PCen reagerer ikke. DVD video funker vel på PC? Det var det jeg prøvde. Da kan det virke som at DVD-rommen din har tatt kvelden. Viss pcen din ikke er alt for gammel (Mer enn 2 år), kan du vurdere å returnere den tilbake der du kjøpte den, og be de ta en titt på den, da den fortsatt er innenfor reklamasjonstiden. Det skal nevnes at du kun får rettet produksjonsfeil gratis når det gjelder reklamasjonsretten. Viss PCen derimot ikke faller under reklamasjontiden, kan du vurdere å kjøpe en ekstern DVD-rom, noe ala. denne: https://prisguiden.no/produkt/samsung-se-208gb-231832 For å være helt ærlig, hadde jeg gått for denne løsningen selv uansett, når det kun er snakk om 3-400 kroner inkludert frakt, og det vil også gå noen uker før du får tilbake PCen din, er ikke verdt det for så lite penger spør du meg. PCen er 3, snart 4 år. Den er veldig treg fra før av, så jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe en ekstern DVD-rom, kjøper kanskje en splitter ny, men jeg setter pris på hjelpen jeg har fått. Lenke til kommentar
Elin Marie Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Har du prøvd å slå maskinen av og på igjen? Ja, jeg har prøvd det flere ganger, men ingenting ser ut til å hjelpe. :/ Lenke til kommentar
sevs Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Tipper det er bærbar? Er det stasjonær er det null problem å installere ny DVD-rom (selv mamma har gjort det helt alene). Er det en bærbar, er det litt vanskeligere, avhengig av produsent, modell etc. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Er spillet i Origin? Burde ikke være vanskelig å laste det ned på nytt da, hvis du ikke har noe begrensning på nedlasting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå