ProphetSe7en Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Noen andre som benytter seg av Dolphin emulator? Bruker i dag en Dolphinbar for tilkobling av Wii kontroller. Funger i grunn grei med synes rekkevidden blir litt knapp i spill der en må peke mot skjermen. Noen som har en annen løsninger som gir bedre rekkevidde, men samtidig er like enkel for tilkobling av 4 wii kontroller? Lenke til kommentar
TheSnidr Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Rekkevidden avhenger da bare av bluetooth-rekkevidden, ikke av sensorbaren. Jeg bruker en batteridrevet sensorbar (som ikke er en sensor i det hele tatt, men to infrarøde lys), null problem med rekkevidde. For eksempel en slik en. Jeg lekte meg litt med wii-kontrollene på pcen for noen år siden, finnes et verktøy som lar deg programmere hvordan input-dataene tolkes. Dette kan du bruke til å bevege PC-musen ved å peke på skjermen gog reier. Prøvde meg på CoD:MW2 med wii-kontroller, men mista liksom litt av datamusens sensitivitet! Endret 8. februar 2016 av thesnidr Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Rekkevidden avhenger da bare av bluetooth-rekkevidden, ikke av sensorbaren. Jeg bruker en batteridrevet sensorbar (som ikke er en sensor i det hele tatt, men to infrarøde lys), null problem med rekkevidde. For eksempel en slik en. Jeg lekte meg litt med wii-kontrollene på pcen for noen år siden, finnes et verktøy som lar deg programmere hvordan input-dataene tolkes. Dette kan du bruke til å bevege PC-musen ved å peke på skjermen gog reier. Prøvde meg på CoD:MW2 med wii-kontroller, men mista liksom litt av datamusens sensitivitet! Rekkevidden/signalkvaliteten fra wiimote til sensorbar avgjør hvor stabilt du kan peke på skjermen, og er etter det jeg har forstått problemet vi snakker om her. Dolphinbar har dessuten innebygget blåtann slik jeg har forstått det bare så det er klart. Det er ofte ting i rommet som forstyrrer signalene fra sensorbar. Se etter disse tingene spesielt: Sollys utenifra Spotpærer/halogenlys/andre typer lys (spesielt hvis de er på linje) refleksjoner fra bilderammer, speil, vinduer og annen dekor. Plasser sensorbar litt fremfor TV kant hvis mulig. juster følsomheten opp/ned, dette kan ofte eliminere annen støy. Stearinlys Er sensorbar er egentlig ikke noe annet enn noen infrarøde dioder som lyser konstant for å gi wiimote noe å "se" etter når du peker på skjermen. Det er egentlig bare en spesiell lysfrekvens (IR) og kan forstyrres av omgivelsene veldig enkelt. Endret 8. februar 2016 av Thor. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Kanskje jeg ikke forklarte godt nok. Selve tilkoblingen er ikke noe problem mot kontrollen. Fungerer helt strålende i spill som new super mario osv. Problemet kommer i spill der en har en får opp en hånd på skjermen som en må flytte rundt ved å peke kontrollen mot sensorbaren. Slik jeg har forstått det går denne delen på IR. Den jeg nå har, mayflash dolphinbar har 6 led, 3 på hver side. En må sitte ganske rett foran sensoren, og ikke lengre enn 3 meter unna for at den skal reagere nøyaktig. Den originale sensorbaren har slik jeg forstår det 10 led, og gir dermed større frihet i avstand og at en kan sitte litt mer ut på siden og ikke rett mot sensorbaren. Om jeg nå velger å bytte til en annen sensorbar som ikke har innebygget bluetooth så må jeg vel ha et bluetooth adapter for hver håndkontroll som skal kobles til? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Ja det stemmer Thor, det er nøyaktig det som er problemet. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Har selv en WII og den orginale sensorbaren fungerer ikke noe særlig lenger en 3-4m Kanskje du skal prøve dette i steden ? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Slå på kamera på mobilen og se på sensorbaren så vil du se IR lyset (det er faktisk synlig igjennom kamera). Da ser du hvor mange LED, hvor kraftige og hvor langt til siden du kan sitte. Kanskje ikke noe nøyaktig måte å måle på men det kan kanskje gi en pekepinn. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Som jeg skrev så er der 6 led, 3 på hver side. Å sette opp lys er ikke aktuelt. Dette brukes i front av projektor og lerret, så vil ha minst mulig lys der foran bildet, samt det er ofte unger som spiller wii sport osv og da er ikke levende lys helt ideelt. Men om det nå er slik at disse ledlysene ikke har noen funksjon annet enn å reflektere mot håndkontrollen, kan jeg ikke da bare koble opp to/tre slike sensorer side om side? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 "Ungene spiller wii sports"...hva med å bare kjøpe en brukt billig Wii? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Vi har alt Wii, det er bare mye mer praktisk å ha spillene på disk og bruke Dolphin via pc. Vet jeg kan legge spill på ekstern harddisk tilkoblet Wii også, men det gir ikke like bra bilde som ved bruk av Dolphin, samt ved bruk at Dolphin får jeg alt integrert i Kodi. Jeg fant forresten fram Wii`en fra boden nå, men det er samme problemet der. Tydeligvis ikke en optimal løsning når en sitter spredt i sofaen og har stor skjerm. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Wii Sports ville jeg bare spilt på en vanlig Wii for å unngå veldig mye mikk for veldig lite resultat. Det er ikke som om grafikk og ytelse er alfa og omega i det spillet. Snakker vi om Xenoblade Chronicles derimot får man veldig mye igjen for å bruke Dolphin. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Det er helt sant, men det er så mye mer praktisk å kun bruke Dolphin via Kodi enn å ha enda en enhet tilkoblet. Jeg må i tillegg ha HDMI overgang til Wii for å få det koblet opp via receiver, håndkontrollene må kobles opp mellom Wii og Dolphin på nytt før bruk. Hvorfor er det "mye mikk og lite resultat" med å bruke Dolphin til Wii sport? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Fordi du må bruke wiimotene, hvilket betyr at du må emulere mottageren. For spillene man brukes en classic controller til så er ikke dette noe problem. Hvis du f.eks. har PCen på et lite kontor så kan det være vanskelig å få den plassen man trenger for å spille Wii Sports og lignende spill der man må svinge wiimotene rundt og helst skal spille sammen med flere andre. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Mulig jeg missforstår deg nå, men det gir ingen mening det du sier for min situasjon? Nå er dette montert i stuen så ingen plassproblemer sånn sett. Har ikke lagt merke til at jeg trenger noe mer plass med Dolphin enn med bruk av Wii. De er satt opp i Dolphin som Real Wiimote og jeg har fire kontroller med med motion plus som er tilkoblet. Nå er det fryktelig lenge siden jeg spilte Wii sport på Wii, så mulig det er jeg som ikke husker korrekt om det er noen forskjeller i bruk på Dolphin og på Wii. Uansett så tenker jeg at løsningen min blir å teste med 100% klar sikt mot sensor bar, eventuelt en trådløs sensorbar som kan flyttes nærmere der vi sitter under spilling. Et siste alternativ kan være å bruke flere sensorer slik at uansett hvor en sitter så har wiimote en sensor å snakke med. Tror det siste kan bli den beste løsningen. Sofaen er 3.40 bred, og med en enkel sensorbar så klarer ikke alle som spiller å få registrert sine bevegelser fra der de sitter. Med en sensorbar på hver halvdel av lerret så kan kanskje dette fungere. Koster uansett ikke mer enn en 50 lapp å få testet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå