mX mann Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har dette lyd kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl Sammen med disse højttalerene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...11&GrpID=2&s=pl Jeg lurer da på om jeg kan spille av DTS ES 6,1 på pcen, nor jeg ser på DVD med DTS ES 6,1 lydspor. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Ja men hva er vitsen når du har analog tilkobling uansett. Jeg tror i hvertfall det er en DTS dekoder i det kortet. Ellers kan du dekode med software. Men du får uansett ikke "ekte" DTS når du bruker analog tilkobling. Da må du ha en DTS dekoder i forsterkeren. Jeg tror ikke du får 6.1 lyd på noen DVD'er?? Endret 18. november 2003 av martiol Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Er mulig det ikke er mange utgivelser med DTS ES eller THX EX (de to eneste 6.1 formatene, som jeg vet om i allefall) på markedet enda, men de vil i allefall dukke opp etterhvert. Mest sannsynlig vil 6.1 være forbeholdt "storfilmene", sånne som Lord of The Rings, Matrix, X-Men osv. Sånne filmer med masse effekter og høye budsjett. Så lenge hvert høyttalerpar har en egen utgang fra PC'en (altså at det går en plugg for "Front out", en for "Rear out", "Center+Sub" også videre) så kan du ha så mange lydkanaler du bare vil, uten at det er digital tilkobling. Dekodingen skjer jo på lydkortet. Forsterkeren som sitter i høyttaler kit'et gjør jo bare lydsignalene kraftige nok til å bevege høyttaler membranene. Dekodingen er allerede gjort, og lydene går til de respektive forsterkerne. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Jeg fant dette på creative sin hjemmeside: Windows® 98SE, 2000 SP2, Me og XP Sound Blaster MIDI og generell MIDI Plug-and-Play Sound Blaster PCI EAX® og EAX® ADVANCE HD™ Microsoft® DirectSound®, DirectSound 3D og avledet teknologi PCI 2.1-kompatibel AC ‘97-kompatibel Dolby Digital® (5.1) Dolby Digital® EX (6.1) DVD-Audio/Meridian Lossless Packing ASIO™ (16-biter / 48kHz) SoundFont 2.1 OpenAL™ Windows Media™ Audio 9 ser ut som om den bare kan dekode dolyby digital EX 6,1 og 5,1 :gretten: Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Jeg ser ikke DTS noen plasser på det lydkortet så jeg regner med at det ikke støtter noen type DTS. Den eneste filmen jeg har sett med DTS ES eller DD EX er LOTH superDVD. Endret 18. november 2003 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå