Jogga123 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 hei har tenkt å kjøpe strenger til bassgitaren min, men strenger er ikke min sterkeste side og vet ikke helt hvor mye som er verdt å gi for et sett med strenger spiller mye rock og metal og pleier å spille ganske hardt med 3 fingre, litt sånn som geezer butler spiller og spiller med plekter på sanger som har ganske høyt tempo pickups på gitaren er Geezer butler signature P pickups Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hva slags motstand vil du ha? For min del liker jeg å ha tykke strenger på bassen, blir mindre "flabby" når en spiller hardt og fort. .50-.105 synes jeg er fin tykkelse på vanlig 4-strenger, men enkelte vil nok føle at det blir for tungt. En annen fordel er at det ikke blir bare grums om du stemmer ned. Av merker så har jeg ikke så mye erfaring, da jeg ikke spiller bass primært, men av de jeg har prøvd så liker jeg John Pearse 6100-settet veldig godt. Mener Vintagegitar var dealer for disse i Norge, men om de enda har de vet jeg ikke. Når det kommer til pris så ligger basstrenger rundt 3-400 for et sett såvidt jeg vet, men det er endel å spare på å handle i bulk eller fra utlandet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå