Gå til innhold

overklokking amd athlon xp2400+

Sh4d3y

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en amd Athlon xp 2400+ thourbeard, og har hatt lyst til å overklokke en lang tid, men "ønsket mitt" gikk ikke i opfinnelse for å si det sånn.

Cpu'en ble 60 grader ved full load og en 3000+ kjøler.

Har endelig rensa cpu, og snudd lluftstrømmen i pc'en.

Nå ligger cpu på ca 49-50 grader på idle og ca 55 grader ved full load.

Jeg hadde på goop for 2 dager siden, så den har vel ikke "satt seg" orntelig enda.

Har jeg noen muligheter for å overklokke med denne temp'en?

Mvh Bjørn-Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du bør bytte HK og RAM...... Det vil hjelpe mye.

Og kanskje litt bedre vifte også.

Javel? bytte hk og ram hjelper på varme problemet hans?

du kan fint overklokke om du har 50grader ved full load, t-bred tåler fint 70 uten problemer så det er bare å kjøre på

Ser siggen hans og mener at hvis han skal OC så bør han bytte litt

ting og tang, har ikke sagt at bytte av komponenter vil hjelpe med

tempen ;) Btw. hvem vet....

Lenke til kommentar
Hva slags kabinett har du? Hvor har du vifter og hvilken vei blåser de?

PS!  Det heter Thoroughbred og ikke thourbeard, rett opp signaturen din også :-)

Jeg har et Chieftech dagon midi tower med fem kabinett vifter og zalman zm-mfc1 viftestyring.

Har 2 vifter som blåser luft inn i kabinettet i front, en som blåser inn i kabinett døra, og 2 som blåser ut bak + power fan.

Btw

Hva kan jeg gjøre for å få bedre cpu temp?

Vil helst ikke gå til inkjøp av noen nye deler, hvis de ikke er billige da :)

Du kan prøve å overklokke litt, men du bør ikke øke vcore. Prøv å sette opp multiplieren.

Har fsb på 133/33 og multiplier på 15, hvor mye kan jeg stille den opp, og hvilken temp kan jeg "akkseptere"?

Er ganske newbie på dette omerådet, har aldri overklokket før tbh.

Lenke til kommentar

Det virker som viftene blåser rett vei ihvertfall, muligens untatt i døren. Jeg har aldri prøvd med vifte i døren, den sitter jo midt mellom inn og utblås, så det spiller vel kanskje ikke så mye rolle hvilken vei den blåser.

En kjøler som er stille og bra er ThermalTake SilentBoost til kr 299. Jeg har lest mange tester som gir denne god karakter. Min egen Mist Silent Twin sover i skuffen for tiden...

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en amd Athlon xp 2400+ thourbeard, og har hatt lyst til å overklokke en lang tid, men "ønsket mitt" gikk ikke i opfinnelse for å si det sånn.

Cpu'en ble 60 grader ved full load og en 3000+ kjøler.

Har endelig rensa cpu, og snudd lluftstrømmen i pc'en.

Nå ligger cpu på ca 49-50 grader på idle og ca 55 grader ved full load.

Jeg hadde på goop for 2 dager siden, så den har vel ikke "satt seg" orntelig enda.

Har jeg noen muligheter for å overklokke med denne temp'en?

Mvh Bjørn-Olav

tror ikke det er så lurt og overklokke med tempraturer på ca 50c og mer!

jeg personlig hadde aldri gjort det! min cpu temp pleier og ligge på fra 39-45 grader og min cpu er overklokket og min har bare 39-44c grader!(kommer litt ann på romtemp og sånt) , men nå har jeg jo en kjøler som kjøler opptil xp2600+ da...

Lenke til kommentar

Eg har klokket min XP2400 til 2,2ghz og den kjører 100% stabilt. Eg kan nok få den opp i 2,3ghz og, men har ikkje tålmodighet til slikt. Dessuten trur eg ikkje RAMen min er egnet så godt for vidare klokking.

Asus A7N8X Deluxe

512 DDR 2700

XP2400

Thermaltake Volcano 9 kjøler

Cpu temp ligger på 40 og opp mot 45 under full load. Eg hadde den ned i 33 grader ved normal drift med samme oppsett, men eg flytta litt vifter og slikt.

Lenke til kommentar

Jeg har vel klokket min XP 2400 til 2,140MHz står XP 2600 i dxdiag :)

ligger på 40-45C ved full load.

Har en Volcano 11+ som kjører 4000rpm, kan vel kjøre den opp til 5500rpm men da bråker det noe jævelig.

Men hvor langt kan jeg klokke den da ? Jeg har ikke orka noe mer hater å gå å fikle med å resette biosen når jeg klokker for mye. Det er bare TUNGT.

oOoOOo

Lenke til kommentar
Eg har klokket min XP2400 til 2,2ghz og den kjører 100% stabilt. Eg kan nok få den opp i 2,3ghz og, men har ikkje tålmodighet til slikt. Dessuten trur eg ikkje RAMen min er egnet så godt for vidare klokking.

Asus A7N8X Deluxe

512 DDR 2700

XP2400

Thermaltake Volcano 9 kjøler

Cpu temp ligger på 40 og opp mot 45 under full load. Eg hadde den ned i 33 grader ved normal drift med samme oppsett, men eg flytta litt vifter og slikt.

Jeg har akkurat samme CPU og kjøler som deg, ikke overklokket, men jeg har temperaturer på mellom 50-60 grader, avhengig av RPM på vifta. Hvorfor er det så store forskjeller? Bruker AS3 og har 7 kabinett vifter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...