Chipsmaster Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hei. Vet det er flere tråder om dette, men lager en fordeom.Trenger som sagt en ny ruter til hjemmenettverket, som jeg har planer om å kjøre på 5Ghz.Som Altibox kunde får jeg RT-AC66U til 1090,- og AC2400 til 1890,- hos komplett.Føler AC2400 blir overkill, og ser mange anbefaler AC66U.Denne kom vel ut i 2012, er det noen nyere ruter som kan anbefales over denne? Eller vil denne fungere mer enn bra nok i lang tid fremover?Makspris på en eventuelt annen ruter er 1500,- Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Hva er din internethastighet? Har du under 300 mbit bør AC66U funger greit på korte avstander selv trådløs. Du må nesten ta et valg selv jeg angrer litt på jeg ikke gikk for AC2400 (ac87U) da jeg har 500 mbit internethastighet, her burde det siste hjelpe litt på trådløs hastighet for kabel blir det samma. Selv syns jeg ikke AC88U er for dyr, er heller problemet at Wireless-AC 17265 ikke finnes mulighet å kjøpe per dags dato og Link Agregation LACP ikke funger for å få raskere hastigheter. Ser ikke noe grunn for å styre unna asus tilbudet dere altiboks kunder får. Endret 8. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Det er jo ikke bare slik at ac66u og ac68u f.eks kun fungerer greit på korte avstander. Etter mye av det jeg har sett på nettet kommer ikke ac87u så godt ut på trådløsbiten, i alle fall ikke når det blir litt lenger distanse. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hadde tatt AC66U. AC87U har utfordringer på 5GHz bl.a som gjør at klienter droppes, ikke finner osv. Samt at jeg syntes selve firmwaren gjorde ruteren ustabil, måtte jevnlig rebootes. Dette gjaldt både Asus sin FW og Merlins. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 (endret) Er ikke snakk om store hastighetene. Per i dag er det kun 40/40 i en ett etasjes leilighet så ikke de mest krevende omgivelsene, men blir vel noe raskere senere. Problemet er at siden vi bor på et boligfelt hvor alle har altibox så blir det for mye støy. 30 stk som bruker samme frekvens (2,4), derfor vil jeg bytte til 5GHz. Men virker som dere fleste er enige om at AC66U er et godt kjøp. Takk for innspill! Endret 8. februar 2016 av Chipsmaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå