Auto Asmodeus Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Jupp. Biler registreres gjennom autosys (håndterer tollpapirer og COC (bilens fødselsattest om du vil)) og autoreg. Skiltene ligger allerede hos de som registrerer dersom de regger mange biler (kommer i bunker) eller så tilsendes de etter registrering. Man kan ikke overstyre dette systemet og må bruke de numrene som er gjort tilgjengelig i systemet. Men du står fritt til å velge registreringssted dersom du har en preferanse for en bokstavkode. Jeg, for eksempel, spør om attraktive tilgjengelige nummer innen de forskjellige bokstavkombinasjonene og dersom de ikke har noe venter jeg, eller ber pent om de kan ta kontakt når en ny bolk med skilter dukker opp. Endret 11. februar 2016 av H.A.M. Lenke til kommentar
StianJ71 Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Jupp. Biler registreres gjennom autosys (håndterer tollpapirer og COC (bilens fødselsattest om du vil)) og autoreg. Skiltene ligger allerede hos de som registrerer dersom de regger mange biler (kommer i bunker) eller så tilsendes de etter registrering. Man kan ikke overstyre dette systemet og må bruke de numrene som er gjort tilgjengelig i systemet. Men du står fritt til å velge registreringssted dersom du har en preferanse for en bokstavkode. Jeg, for eksempel, spør om attraktive tilgjengelige nummer innen de forskjellige bokstavkombinasjonene og dersom de ikke har noe venter jeg, eller ber pent om de kan ta kontakt når en ny bolk med skilter dukker opp. Bra forklaring av prosessen, og det er sånn jeg oppfatter at den skal fungere. Men... ...som mobile999 påpeker, det er en del feilregistreringer. Jeg er nysgjerrig på hvor disse feilene oppstår. Det kan nesten virke som at tildeling av nytt nummer i en serie er en manuell inntasting, og ikke et løpenummer som genereres automatisk i autoreg? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg tror ikke ZJ er tatt i bruk i det hele tatt ennå. Det ser ut som Finnsnes er kommet til ZD2****. ZJ er tatt i bruk for lenge siden, men ikke på femsifrede skilt enda. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. februar 2016 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg tenkte ikke på firesifret. Lenke til kommentar
Magne Leo Johansen Skrevet 5. juli 2021 Del Skrevet 5. juli 2021 Merkelig. Jeg møtte en bil med dette nummeret Kvænangen kommune i Troms i ettermiddag. Jeg lurer på hva det er slags registrering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå