Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøp av ny ruter

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bytte over til kvalito som adsl leverandør og jeg har et lite spørsmål ang. rutere..

Hvilken ruter bør jeg kjøpe ?

- den må være billigere enn 1000,-

- 4 porter (10/100 mbps) finnes det switch innebygd på de ? eller er det bare vanlig hub funksjon ?

- port forwarding

- brannmur

grunnen til at jeg spør er vel at jeg aldri har hatt ruter før, og har planer om å kjøpe det nå ( har bare hatt modem fra Telenor før )

Har sett på 2 rutere;

1. Zyxel Prestige 650R

2. 3com ( https://prisguiden.no/produkt/3526 )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har planer om å bytte over til kvalito som adsl leverandør og jeg har et lite spørsmål ang. rutere..

1. Zyxel Prestige 650R

2. 3com

Er du sikker på det tatt de siste dagers skriverier om kvalito i betrakning? ;)

Den Zyxelen er vel ADSL-modem/Router og 3com-en er en rein router uten modem så de er vel ikke helt sammenlignbare?

Lenke til kommentar

1. Zyxel Prestige 650R

2. 3com

Den Zyxelen er vel ADSL-modem/Router og 3com-en er en rein router uten modem så de er vel ikke helt sammenlignbare?

hmm.. kanskje ikke det da ;) men den støtter jo PPPoE som trengs for å koble opp, så den vil jo funke ?? eller tar jeg meget feil nå ? :p:

Lenke til kommentar

1. Zyxel Prestige 650R

2. 3com

hmm.. kanskje ikke det da ;) men den støtter jo PPPoE som trengs for å koble opp, så den vil jo funke ?? eller tar jeg meget feil nå ? :p:

Hum bruker kvalito PPPoE da ? (tror ikke det)

menneh sjekk denne modem / router

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...