nixtus Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har planer om å bytte over til kvalito som adsl leverandør og jeg har et lite spørsmål ang. rutere.. Hvilken ruter bør jeg kjøpe ? - den må være billigere enn 1000,- - 4 porter (10/100 mbps) finnes det switch innebygd på de ? eller er det bare vanlig hub funksjon ? - port forwarding - brannmur grunnen til at jeg spør er vel at jeg aldri har hatt ruter før, og har planer om å kjøpe det nå ( har bare hatt modem fra Telenor før ) Har sett på 2 rutere; 1. Zyxel Prestige 650R 2. 3com ( https://prisguiden.no/produkt/3526 ) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har planer om å bytte over til kvalito som adsl leverandør og jeg har et lite spørsmål ang. rutere.. 1. Zyxel Prestige 650R 2. 3com Er du sikker på det tatt de siste dagers skriverier om kvalito i betrakning? Den Zyxelen er vel ADSL-modem/Router og 3com-en er en rein router uten modem så de er vel ikke helt sammenlignbare? Lenke til kommentar
nixtus Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har planer om å bytte over til kvalito som adsl leverandør og jeg har et lite spørsmål ang. rutere.. 1. Zyxel Prestige 650R 2. 3com Er du sikker på det tatt de siste dagers skriverier om kvalito i betrakning? Den Zyxelen er vel ADSL-modem/Router og 3com-en er en rein router uten modem så de er vel ikke helt sammenlignbare? hmm.. kanskje ikke det da men den støtter jo PPPoE som trengs for å koble opp, så den vil jo funke ?? eller tar jeg meget feil nå ? : Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg har planer om å bytte over til kvalito som adsl leverandør og jeg har et lite spørsmål ang. rutere.. 1. Zyxel Prestige 650R 2. 3com Er du sikker på det tatt de siste dagers skriverier om kvalito i betrakning? Den Zyxelen er vel ADSL-modem/Router og 3com-en er en rein router uten modem så de er vel ikke helt sammenlignbare? hmm.. kanskje ikke det da men den støtter jo PPPoE som trengs for å koble opp, så den vil jo funke ?? eller tar jeg meget feil nå ? : Hum bruker kvalito PPPoE da ? (tror ikke det) menneh sjekk denne modem / router Lenke til kommentar
nixtus Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 BustaH: den er vel grei den, men jeg trenger flere porter siden jeg skal ha 4 pcer på nett.. hvis ingen har flere forslag så kjøper jeg Zyxel modemet.. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Du kan kanskje tenke på å kjøpe trådløs ruter istedetfor. Hvis du skal ha ruteren til vanlig bruk hjemme, så slipper du masse lange kabler rundt om kring. Se på for eksempel D-link 614+. Hvis du skal bare bruke den til lan, så er det selvfølgelig noe annet... Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 BustaH: den er vel grei den, men jeg trenger flere porter siden jeg skal ha 4 pcer på nett.. hvis ingen har flere forslag så kjøper jeg Zyxel modemet.. under 1000 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå