Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hei. Det er nå ca 4 år siden forrige casemod. Den gangen var det et Lian Li kabinett som fikk lide. Denne gangen blir det mer nådeløst og uten kompromisser, et Cooler Master Cosmos ii som må på pinebenken og få en omgang med Dremmelen og diverse skruer og tenger. Offeret fant jeg på Finn.no Fikk den for 1350,- ferdig prutet. Ikke så aller verst når den vanlige prisen i butikk er på 3700,- Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Her er kommentartråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1707772 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 I kabinettet er det meningen at det skal presses inn 2 stk 480 mm radiatorer. En i toppen og 1 stk foran. Alle drev skal fjernes og det skal kun brukes SSD disker. Dermed kan jeg fjerne alt som er foran. https://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-4x120-60?category_id=182 https://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-tank-aqualis-xt-880-ml-6-led-hull-nivasensor-fontene-nano?category_id=159 Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Har etter en del jobb fått rensket alt plast for å komme til stålet. Må jo kappe en del for å få plass til radiatorer og pumpen. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Sånn. Nå er det bare litt planlegging og kapping igjen. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Driver å fjerner litt etter litt. Har fått merket av hvor mye som må fjernes. Skal en tur til blikkenslageren i morgen for å få tak i et emne på 2 x 190 x 600 mm Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 9. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2016 Har fått jobbet litt i dag. Saget ut til vindu i døren, og saget ut foran til radiatoren. Fått tak i plexiglass 4 mm som skal brukes til radiatorfestet. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Har fått gjort mye i dag. Fikk kjøpt ny radiator hos https://www.techbay.no/ https://www.techbay.no/product.html/ek-coolstream-radiator-pe-480-4x120-38?category_id=182 Dette er en 480 mm radiator sm jeg skal ha foran . Saget ut feste til radiatoren som passet som hånd i hanske skal bare kappe lengden før den blir skrudd fast Kappet også det siste viftehullet til radiatoren på toppen Og et hull for å koble vanntank til pumpe osv... Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 12. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2016 Fikk ny sponsor i dag Hyggelige personer med god service og rask respons. Jeg oppgraderte radiatoren til en Coolgate radiator https://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-4x120-60?category_id=182 Selvfølgelig måtte jeg da lage en ny plate for festing av radiator på grunn av at hullene var plassert annerledes. Den nye plater er den til venstre I morgen har jeg tenkt å feste platen, radiator og vifter Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 13. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Heisan. Fikk kappet og boret ferdig i dag. Dessverre er plexiglass fra Biltema noe dritt. Tåler ingenting før det blir brister i glasset. Så jeg kommer til å kun bruke lexan som tåler røff behandling. Vel. Her er bildene av neste update. Valgte å ha viftene innerst fordi jeg har tenkt å ha støvfilter foran på radiatoren. Så da kommer viften til å kun trekke luften igjennom. Slik ser det ut ferdig montert. Fant noen lange 3 mm skruer på 35 mm. Det var den enkleste måten. Slik så det ut fra innsiden med lys. Kommer til å satse på kobberfarget lexan foran og på døren. Innvendig vil det bli brukt klar lexan for å lage feste til blant annet SSD diskene. Skal høre på pris og bestille lexan i morgen. Regner med at det blir en ny update i løpet av neste uke. Endret 14. februar 2016 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2016 I dag fikk jeg lexanplatene. Det kom på 590,-, og da hadde de glemt å få med 1 plate til. Så jeg får bestille den også .... Så da ble frontplaten skiftet ut med en ny og kabinettet ble atter en gang satt sammen. og her var det ikke mye klaring mellom radiatoren oh kabinettet i lengderetningen. Fant ut at jeg skal bestille en plate som skal holde SSD diskene og Aquabay. Den blir ca 32 cm høy, og 16 cm bred. Det blir en del knekker. Skal bli spennende og se hva det vil koste. Imens skal toppen kappes til for lufting av radiatoren på toppen. Der kommer det også powerknapp og HD lys og reset knapp. Har tenkt å bruke nettingen som har vært foran til åpningen som dekke. Får se om det ikke blir en ny update i morgen. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 20. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2016 I dag har jeg laget hull i toppdekselet og satt inn netting som jeg fikk når fronten av kabinettet ble fjernet. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 20. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2016 Så ble den gamle plassen til viftestyringen og power fjernet ved at en bit fra kabinettet ble tilpasset og limt på plassen. Må nok lakkere litt også. Blir nok en tur på Biltema. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Er nettopp ferdig med montering og plassering av power og resetknapp. Det ble veldig trangt, men fikk plass allikevel, for inn skulle det uansett. Så nå begynner jeg med døren. Må fylle inn med plast langs kanten der jeg har saget ut siden det ikke er plast hele veien. Endret 21. februar 2016 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 21. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2016 Har fått merket opp til styrinssentralen og 3 SSD disker Har tenkt å sage det ut i morgen. Trenger også noe 12-15 mm lexan for å lage lommer til SSD diskene. Og 2-3 mm og legge på toppen over SSD ene og styrinssentralen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Har fjernet en del for å få et spor på innsiden av døren . Har også lagt inn plast der det manglet for å få samme tykkelse hele veien rundt. Det siste som er gjort er at det er blitt fylt opp en del innvendig langs kanten. Planen er å legge på et lag glassfibersparkel på toppen for å få en hel kant hele veien rundt. Så skal det pusses og lakkeres med svart plastlakk. Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Så er det blitt sparklet. Har så smått begynt å slipe Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 23. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2016 Ferdig pusset Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 25. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) Har kjøpt en radiator på 4 x 120 mm. Altså 480 mm. https://www.techbay.no/product.html/coolgate-radiator-4x120-60?category_id=182 Må kappe vekk ganske mye av toppdekselet for å få plass til radiatoren. Mulig USB og lydutgangen må flyttes også. Men det ser jeg i morgen, for da skal det kappes. Endret 25. februar 2016 av Woodcarving Reidar Eliassen Lenke til kommentar
Woodcarving Reidar Eliassen Skrevet 27. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2016 Så var kappingen unnagjort. Det ble ganske bra. Måtte kappe litt av håndtakene også. Må også finne en ny plass til USB og lyd foran. Så nå blir det mer sparkling og oppbygging av fronten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå