Mattadoni Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Hallo. Jeg ser meg om etter ny tv. Hva jeg skal bruke denne til: Spilling PS4, så må være lav input lag. Spiller skytespill mm. Netflix UHD? TV2 Sumo(Fotball). Dekoder fra Canal Digital. Filmer. Sitter ca 3 m fra tven, så skriver UHD som spørsmålstegn.. Har sett meg ut to tver som kan være aktuelle: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/KD55X8505CBAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kd-55x8505cbae tilbudspris til 9999,- og https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/55-60/samsung-ue55ju7005/216272.11453/ til 10 789,- Noen som har noen kjennskap til disse modellene og kan råde meg i ett valg mellom disse? Noen som har andre alternativer som jeg burde vurdere? Prisnivå rundt 10 000,- Endret 7. februar 2016 av Mattadoni Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Sony'n til 10 000kr er et meget bra kjøp. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Sonyen er på tilbud denne uken, pleier å koste rundt 14k til vanlig. Utrolig bra tv. Men om 4k er beste valget er jeg mer skeptisk til om spill og tv-titting er primære bruksområder. Med 4k har tv'n 8 millioner pixler å generere, mens Get-boksen leverer èn million. Mye som må genereres. Samme gjelder for ps4, den spytter ut 2 millioner, mens tv'n skal fortsatt vise 8 millioner. Mye ekstraarbeid som genererer forsinkelser i bildet Lenke til kommentar
Mattadoni Skrevet 8. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2016 Takk for svar. Hadde egentlig bestemt meg for Samsung før Sony kom på banen med godt tilbud. Ser denne støtter HDR også, uten at jeg har noen særlig god kjennskap til dette. Det du nevner newman221 angående UHD er jeg litt usikker på egentlig. Det du sier er at jeg burde vurdere "kun" full hd-tv? Spørs om jeg idet hele tatt ser forskjell med 55" og ca 3 m unna uansett? Som du sier så er det jo Canal Digital-titting og spilling som er viktigst. Men vil jo at TVen skal kunne vare en stund også(UHD?).. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Jeg kjøpte nylig ny tv selv. Fikk tak i js8005 til 9995 i romjula. Fin tv. Kan nok være lurt å ha UHD i baktankene når man kjøper ny tv idag, men når bransjen fortsatt ikke er helt omforent når det kommer til HDR og alle standarder blir man litt oppgitt Og jeg gruer meg en del til resten av opplegget mitt skal klargjøres for 4k.. Har oppgradert recieveren, men må også ta kabler og HTPC. Der er det ingenting som støtter HDMI 2.0 og 4k ennå Lenke til kommentar
Mattadoni Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Ja, js8005 er vel en "klasse" over de jeg har kikket på vel? Har bestilt meg Sonyen jeg nå, regner med at jeg blir fornøyd med denne. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå