Gå til innhold

Store skritt mot seier og fred i Syria

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ignorerer ikke at barn blir torturert og drept. Men det er kun en påstand du kommer med.

Er dette noe du ikke allerede vet?

Du må våkne opp og se hva som skjer i verden, ikke lukke øynene!

All tortur er galt, men det skjer i hele verden og er ikke eksklusivt for Syria. Men ja, det foregår sikkert tortur i Syria også.

Jeg er imot all tortur, og finner at definisjonen på tortur ikke kan endres etter eget velbefinnende. Tortur er en universell ting basert på menneskelig oppfattelse.

Lenke til kommentar

Det finnes vel minst 100 ulike grupperinger som kjemper i Syria, tror du hver eneste av de er islamister? Det tror jeg ingenting på, og jeg tror ikke du tror det heller.

De eneste gruppene som kjemper i Syria nå er IS og Nusra. De andre er med på våpenhvileavtalen.

"The "moderates" left now can only join al-Qaeda, make peace with the Syrian government and its allies or flee the country to survive.

http://www.moonofalabama.org/2017/01/the-end-of-mingling-moderate-rebels-join-al-qaeda-in-syria-.html#more

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er det du ser for deg som alternativ til Assad? La oss si at det var et demokratisk valg i Syria nå, og Assad hadde vunnet (som han ville), ville du da respektert ønsket til det syriske folk, eller ville ditt "demokrati" vært av typen "vi velger hvem du kan 'demokratisk' få velge!" slik som vesten har pushet for?

Det hadde vært en fin stråmann! Du kan gi meg litt mer godvilje hvis du ønsker å diskutere med meg.

Det er veldig enkelt å vinne når alle andre kandidater er forbudt, fengslet eller henrettet. Dette er dikatur i praksis og typisk for Syria.

Tøys igjen. Hva er stråmannen her? Hvem er det du ser for deg som et reelt alternativ nå? Assad har massiv støtte, og han ville vunnet et demokratisk valg mot hvem som helst. Det er en grunn til at denne løsningen ikke aksepteres av vesten...

Selv islamistene (eller "moderate opprørere" som de kalles her) kunne fått lov til å delta, selv om de er veldig uttalte i at de ønsker å fjerne demokratiet, "fordi de tror at dette ikke er noe for Syria, det er prøvd".

Igjen; hvem er et reelt alternativ? Sekundært; hvilke stridende grpper nå mener du er "moderate"? Jeg vil gjerne ha detaljer; ikke bare "FSA" eller "Al-Nusra".

Lenke til kommentar

Det finnes vel minst 100 ulike grupperinger som kjemper i Syria, tror du hver eneste av de er islamister? Det tror jeg ingenting på, og jeg tror ikke du tror det heller.

De eneste gruppene som kjemper i Syria nå er IS og Nusra. De andre er med på våpenhvileavtalen.

"The "moderates" left now can only join al-Qaeda, make peace with the Syrian government and its allies or flee the country to survive.

http://www.moonofalabama.org/2017/01/the-end-of-mingling-moderate-rebels-join-al-qaeda-in-syria-.html#more

Abigor kan sikkert nevne en gruppe som kjemper (eller gjorde det før våpenhvilken), og som ikke er islamister, siden han har så god greie på dette. Ikke?

Edit: en av MSMs "posterboys", Bilal Abdul Kareem, for de "moderate opprørerne" fra Aleppo sier rett ut at han vil erstatte demokratiet med et kalifat. Dette kan man også lese på hjemmesiden hans.

https://www.facebook.com/YabaniNewsandMemes/videos/1792985150963866/

Endret av pifler
Lenke til kommentar

All tortur er galt, men det skjer i hele verden og er ikke eksklusivt for Syria. Men ja, det foregår sikkert tortur i Syria også.

Jeg er imot all tortur, og finner at definisjonen på tortur ikke kan endres etter eget velbefinnende. Tortur er en universell ting basert på menneskelig oppfattelse.

Sikkert? Tortur og henrettelser er utstrakt i syriske fengsler. Det er på den måten Assad har beholdt makten.

Det skjer ikke overalt i verden. Se på det selv, du kan si hva du vil i Norge, du blir ikke tatt av politiet, torturert og skutt av den grunn. Det skjer i Syria. Når jeg snakker om tortur så mener jeg i kategorien slag, elektrosjokk, rive ut negler og pisking.

Lenke til kommentar

Abigor kan sikkert nevne en gruppe som kjemper (eller gjorde det før våpenhvilken), og som ikke er islamister, siden han har så god greie på dette. Ikke?

Edit: en av MSMs "posterboys", Bilal Abdul Kareem, for de "moderate opprørerne" fra Aleppo sier rett ut at han vil erstatte demokratiet med et kalifat. Dette kan man også lese på hjemmesiden hans.

Selvsagt kan jeg det, ikke bare kan jeg gjøre det, jeg har allerede gjort det for et par sider tilbake:

https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Democratic_Forces

Selvsagt er det sekulære krefter i et land på flere millioner innbyggere! Noe annet er så fjernt at jeg ikke engang tror dere tror det.

Når det gjelder massemordere så blir nesten ett hvert annet alternativ en fantastisk forbedring. Det eneste verre enn Assads diktatur hadde vært IS, Kim Jung-Un, Pol Pot eller Ghaddafi. Å si at Assad er en god leder er som å si at Fritzl er en god forelder.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Selvsagt kan jeg det, ikke bare kan jeg gjøre det, jeg har allerede gjort det for et par sider tilbake:

https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Democratic_Forces

Selvsagt er det sekulære krefter i et land på flere millioner innbyggere! Noe annet er så fjernt at jeg ikke engang tror dere tror det.

Når det gjelder massemordere så blir nesten ett hvert annet alternativ en fantastisk forbedring. Det eneste verre enn Assads diktatur hadde vært IS, Kim Jung-Un, Pol Pot eller Ghaddafi. Å si at Assad er en god leder er som å si at Fritzl er en god forelder.

Hva kjemper denne gruppen for da? Dette er ikke "moderate rebeller", men kurdere etc. som vil ha sin egen lapp. Fortsatt intet alternativ til Assad. Ja, det er sterke sekulære krefter i Syria. Se på Assad f.eks. 

http://www.globalresearch.ca/why-syrians-support-president-bashar-al-assad/5510448

Lenke til kommentar

Sikkert? Tortur og henrettelser er utstrakt i syriske fengsler. Det er på den måten Assad har beholdt makten.

Det skjer ikke overalt i verden. Se på det selv, du kan si hva du vil i Norge, du blir ikke tatt av politiet, torturert og skutt av den grunn. Det skjer i Syria. Når jeg snakker om tortur så mener jeg i kategorien slag, elektrosjokk, rive ut negler og pisking.

Norge torturerer også. Norge er et av landene som ikke har gode nok regler for galehus og holder folk fastspent i belter på en umenneskelig og urimelig måte. Jeg vil tro det kan regnes som tortur.

Angående å si hva man vil i Norge så stemmer nok ikke det helt. Sier man visse ting blir man angrepet av mobber, f.eks her på forumet. Så sensurerer alle hverandre i bunn og grunn, for det er strenge grenser for hva som er sosialt akseptabelt å si i Norge, noe som forhindrer noe som helst av debatter/diskusjoner annet enn fjas og chit chat. Selvsensur heter vel det i bunn og grunn. Sier man feil ting offentlig vil man nok bli forfulgt av PST og andre.

Som sagt, tortur tar mange former og er en universell ting. USA driver tortur f.eks i Iraq og sannsynligvis i Syria også, med mål om å diktere i landet. Jeg har likevel ikke sett noen beviser for at det foregår urimelige brudd på menneskerett i Syria, i forhold til andre plasser i verden (f.eks diverse Afrikanske land). Uten at dobbeltmoralistene og hyklerne klager over andre land, fordi de ikke er en del av en geopolitisk krig med ønske om verdensdominans.

Men men. Jeg vil si torturen alle lever under i Syria nå etter at USA og terroristene deres har ruinert og ødelagt landet er langt verre hver eneste måned og uke enn det Assad har drevet med så lenge han har vært president.

Jeg synes oppriktig synd på det Syriske folk som har blitt offer for USA sin ondskapsfulle utenrikspolitikk.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket opp litt mer denne gruppen som kaller seg "SDF", og utover hva som er åpenbart så har jeg fått følgende informasjon:

De har samarbeidet med SAA og Assad; de har fått luftassistanse fra RuAF

De er kurdere og sekulære

De har ingen ambisjoner om å styrte Assad eller å styre Syria

Basically en kurdisk milits a la YPG som ønsker selvstyre og autonomi i "Kurdistan" og kjemper MOT de "moderate hodekapperne". Liten eller ingen støtte utenfor "Kurdistan".

Kan du forklare meg hvordan "SDF" er en løsning på krisen i Syria? Kan du nevne noen "opprørsgrupper" som faktisk kjemper for å styrte Assad OG er sekulære?

Igjen; du har ikke kommet med én eneste løsning, bare "Assad må gå, uansett hvem Syrerne vil ha, for 'han' har drept folk".

Assad har tilbudt seg flere ganger å ha helt åpne valg når som helst, men det har blitt avslått av vesten. Han vet dog like godt som de fleste sekulære syrere at han er nøkkelen til fred i landet, og vil nok forsøke å få lov til å ikke bli drept av islamister sponset av vesten slik at Syria blir Lybia 2.0.

Har du noen løsning, Abigor, eller er det bare "Assad må dø!" som gjelder?

Lenke til kommentar

Kan du forklare meg hvordan "SDF" er en løsning på krisen i Syria? Kan du nevne noen "opprørsgrupper" som faktisk kjemper for å styrte Assad OG er sekulære?

seals.jpg

Det der er amerikanske styrker? For så vidt riktig, men nå tenkte jeg mer på en av disse "opprørsgruppene", og ikke fremmede nasjoners elitestyrker...

Lenke til kommentar

Igjen; du har ikke kommet med én eneste løsning, bare "Assad må gå, uansett hvem Syrerne vil ha, for 'han' har drept folk".

Hvis Erna eller Jens hadde stått bak samme grusomheter skal jeg love deg jeg hadde kjempet til de hadde gått også.

Det er en type mennesker som er særdeles uegnet til å lede land, og det er massemordere.

Synes du strekker målstreken når du spør hvordan grupper skal løse krisen. Spørsmålet jeg svarte på var et annet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

seals.jpg

Det der er amerikanske styrker? For så vidt riktig, men nå tenkte jeg mer på en av disse "opprørsgruppene", og ikke fremmede nasjoners elitestyrker...

USA har flere hundre elitetropper ulovlig inne i Syria. Såvidt jeg har fått med meg er deres rolle å trene folk til opprør og voldelig konflikt med Syriske myndigheter og det Syriske folk.

Lenke til kommentar

En god artikkel om hvordan høyre og venstre har byttet plass i spørsmål om krig. Før var det venstre som var skeptiske til krig.

"Derfor er kampen for fred, alltid knyttet opp til skepsis med hensyn til påstander i media om forbrytelser utført av våre virkelige eller innbilte fiender.

I dag, hvis du faktisk leter etter informasjon som motsier den krigs-vennlige samtalen, hvis man, for eksempel, møter kristne i Syria eller besøker opprørsregioner i det østlige Ukraina, blir du umiddelbart stemplet som høyreekstremist."

https://midtifleisen.wordpress.com/2017/02/02/verden-snudd-opp-ned/

Selv har jeg vært sosialist i alle år, og fatter ikke hvordan dette har skjedd.

Endret av UglaSukk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...