Roar Kneppen Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Cheeta = Gepard Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Nydelige bilder og modell, men den har liten interesse av fotografen Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Mer som kongen på haugen! Stoisk ro preger dette praktfulle kattedyret! V1, for meg! Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Ingen av bildene her røper at dette flotte dyret er regnet som verdens raskeste pattedyr. Den er registrert å kunne komme opp i en fart på 110 km/t. Morsom serie dette Roar. Avslappet og rolig, og bare et lite øyegløtt varsler at den har situasjonen under kontroll. Klørne er ute, men det er fordi den er den eneste i katteslekten som ikke kan trekke inn klørne. Herlige bilder. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hei, Roar. Du vet vel så mye om geparder at jeg knapt kan komme med noen overraskelser. En lang, fleksibel rygg og lange bein er karakteristika som bidrar til å gjøre geparder til ekstremt dyktige jegere. Geparder tar seg ofte helt ut etter jakt, og må hvile og avkjøle seg før de kan spise. Geparden på bildeserien din ser avslappet og uthvilt ut, og har kanskje bare søkt litt ly for sola. Eksponering, farger og lys er meget bra, og detaljer i både høylys og skygge kommer godt fram ! Det må være en fantastisk opplevelse å få anledning til å fotografere slike fantastiske kattedyr i frihet ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Flott serie av geparden i en tilsynelatende avslappet positur . Jeg velger meg v2 der den følger årvåkent med . Mvh Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Hei, Roar. Du vet vel så mye om geparder at jeg knapt kan komme med noen overraskelser. En lang, fleksibel rygg og lange bein er karakteristika som bidrar til å gjøre geparder til ekstremt dyktige jegere. Geparder tar seg ofte helt ut etter jakt, og må hvile og avkjøle seg før de kan spise. Geparden på bildeserien din ser avslappet og uthvilt ut, og har kanskje bare søkt litt ly for sola. Eksponering, farger og lys er meget bra, og detaljer i både høylys og skygge kommer godt fram ! Det må være en fantastisk opplevelse å få anledning til å fotografere slike fantastiske kattedyr i frihet ! M v h Albert. Jeg kan legge til at de sorte stripene i ansiktet gjør at de skremmer vekk tøffe dyr som hyenene som gjerne vil overta byttet som geparden har tatt. Roar Lenke til kommentar
Lassern Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Flott og typisk bilde av dette nydelige dyret. Her sløses det ikke bort en kalori utenom eksplosjonen som kreves for matauk. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Geparden er mitt favorittdyr, elegant og ekstrem rask som den er. V1 og 2 et lite hakk bedre enn de øvrige kanskje. Har gode bilder av den jeg også, men da fra en dyrepark. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg