Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hull i eksos og eu kontroll

thermos

Anbefalte innlegg

Var på eu-kontroll med bilen og fikk en 2-er feil pga. lekkasje i eksosen. Har noen spørsmål angående det.

1: Det er en ca 10 cm langt rusthull litt over halvveis bak på eksosrøret. Hvis jeg bare taper over den med slik eksosteip og leverer den inn igjen, blir dette godkjent? 

2: Når jeg leverer på nytt, sjekker de KUN de feilene jeg fikk påvist? Eller kan det hende de "finner" nye feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Uten å være for sikker, så tror jeg ikke tapen hjelper. Rett og slett fordi det ikke er en permanent reparasjon. 

2. slik var det i alle fall før, men reglene er jo nylig endret. Jeg mistenker at de ikke ville latt deg kjørt avgårde med en åpenbar 3-erfeil, hvis de ser den under kontroll av det du tar etterkontroll på. Om de tar seg bryet med andre feil, vet jeg ikke.

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar

Etterkontroll ser kun på gamle feil. Greier du å bandasjere rundt og få det tett med eksospasta og klemmer så er du gjennom med den biten. Det har antaglivis ikke blitt målt avgass pga lekkasje, så der kan du potensielt ryke om verdiene er utenfor.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Veldig ghetto, ikke anbefalt å kaste bort penger på.

Skal du ha bilen en stund er det bare å sette på et nytt rør, evt få noen til å sveise det.

Hei!

Eksosrøren var ødelagt i går. Bilen er gammel og jeg vil ikkje bruke mye penger på bilen, så jeg er interessert med denne metode. Men bilen må går på EU kontrol snart. Tenker du at denne blir EU godkjent?

Lenke til kommentar

Etterkontroll ser kun på gamle feil. Greier du å bandasjere rundt og få det tett med eksospasta og klemmer så er du gjennom med den biten. Det har antaglivis ikke blitt målt avgass pga lekkasje, så der kan du potensielt ryke om verdiene er utenfor.

Hei!

Er denne video som metoden du tenkte om, med bandasjere og eksospasta?

Lenke til kommentar

Hei!

Eksosrøren var ødelagt i går. Bilen er gammel og jeg vil ikkje bruke mye penger på bilen, så jeg er interessert med denne metode. Men bilen må går på EU kontrol snart. Tenker du at denne blir EU godkjent?

Om det gjøres godt nok så vil nevnte metode godkjennes, men vil trolig ikke holde lenge.

Lenke til kommentar

Tviler på at slike løsninger godkjennes og sikkert ikke noe billigere enn å kjøpe en potte fra Biltema

Javel, jeg kjøpte skjøterør og pasta i sted. Nettopp ble ferdig med installasjon. Må fikse en hull i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...