Rusher Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Jeg har en server som kjører pfsense. LAN på pfsense boksen er koblet i en gbit switch, der resten av klientene og filserver er tilkoblet. Ved overføring av større filer fra f.eks klient til filserver(altså internt på switch), så får jeg for det første ikke full hastighet. Og cpu load på pfsense boksen går opp, samtidig som trafikk graph på WAN interface hopper opp til full last(33mbit som er maks på nettlinjen). Noen kloke hoder her? Når det flyttes filer internt på nettverket, via switchen. Så skjønner jeg ikke hvorfor routeren skal ha noen påvirkning? Værtfall ikke generere trafikk på nettlinjen? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Ikke for å være banal, men du kjører ikke VPN eller Proxy på en av klientene? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Ikke for å være banal, men du kjører ikke VPN eller Proxy på en av klientene? Nei, men pfsense kjører squid proxy. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Det bør som du sier ikke ha noen betydning for ytelsen internt i nettverket, men har du prøvd å deaktivere det? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Det bør som du sier ikke ha noen betydning for ytelsen internt i nettverket, men har du prøvd å deaktivere det? Ja, uten noen forskjell Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Jeg mistenker at du bruker wan adressen din eller DNS adresse og ikke lokale ip-adresser slik at trafikken sendes til default gw (pfsense) Lenke til kommentar
Michael Irving Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Sjekk ip'n på klienten og på serveren. De skall være i samme nett og med samme nettmaske. Da skall det ikke gå noe som helst via pfsense. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 IP og subnet mask er i samme "range". Men hva er "Connection Specific DNS Suffix" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå