N. Tveranger Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hei, kjøpte nylig forsterkeren Pioneer GM-D9601 og en sub Pioneer TS-W3003D4. Nå har jeg ikke så mye greie på stereo når det kommer til ohm og det der. Men ser forsterkeren er i 1ohm, mens subben er 4 ohm x 2. Spørsmålet blir om jeg kan kjøre denne subben på forsterkeren? Har en nabo som ikke visste om dette, og da tok hele forsterkeren hans kvelden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Hvis forsterkeren klarer 1 ohm så må du ikke koble på en lavere impedans enn dette. 2 ohm, 4 ohm, 8 ohm etc. går helt fint. En 2x4 ohm sub kan kobles som 2 ohm eller 8 ohm så der er du trygg. Jo lavere impedans jo høyere belastning. Og jo høyere krav til strømforsyning. Endret 7. februar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
N. Tveranger Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Ser i bruksanvisningen her at det står følgende: power output 500w x1 4ohm 800w x1 2ohm 1200w x1 1ohm Load impedance 4ohm (1ohm to 8ohm allowable) Det vil si at jeg kan kjøre den subben i 2ohm på 800w? Samt kjøpe en sub til senere og kjøre begge i 1 ohm? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Ja. Sørg for at du har skikkelig strømforsyning. Har du ikke det øker sjansene for at noe ryker. Endret 7. februar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå