G Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Hadde denne ekstradisken som jeg aldri virkelig har brukt, men kjøpte fra Clas Ohlson. En USB 2.0 Seagate 250 Gig enhet. P/N: 9SD2A2-500 Så nå sitter jeg med et tomt delvis, mildt knekt plastikkskall, en SATA til USB 2.0 adapter med metallskrapet disken hvilte i, USB 2.0 - mini-USB-2.0-kabel. Samt disken: Overrasket over at det var en brand'et disk, framfor disse uspesifiserte. ST9250315AS Momentus 5400.6250 GB Var min første diskåpneprøvelse. Var alt for enkelt, ift. hva man ser på andre verre innkapslinger. På denne disken så var det bare å ta tak i den korte bankkanten og begynne å brekke opp derfra. http://www.m.amazon.com/dp/B001SJVU24/ref=twister_B0027IS4KQ?_encoding=UTF8&psc=1 http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=9SIA5AD2N89245&cm_re=momentus_250_gb-_-22-148-489-_-Product Features:1000 Gs of nonoperating shock make the drive ideal for notebook PCs and industrial applications.G-Force Protection feature available for added robustness in mobile environmentsUtilizes ramp load features that remove the head from the disk during idle periods, improving idle power consumption and adding to the durability of the driveQuietStep technology enables ultra-quiet load/unload acoustics.SATA 3Gb/s interface with Native Command QueuingPerpendicular recording technology Performance8MB 5.6ms 5400 RPM Endret 7. februar 2016 av G Lenke til kommentar
tingo Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 Hvorfor er det overraskende at en harddiskprodusent bruker sine egne harddisker i produktene de selger? Lenke til kommentar
G Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Da har du misset et vesentlig poeng. Ja, det er ingen overraskelse at de bruker egne disker. Men, det er en overraskelse å finne brand'ete modeller inni der. For produsentene liker gjerne å stappe inn en disk som har skjulte spesifikasjoner, og da har den kanskje ikke noe ordentlig modell-navn som man finner på interne disker som er i salg. Sånn sett så er jeg veldig overrasket at det sitter en Momentus 5400.6 inni der, for å tydeliggjøre hva jeg mener for noe. Seagate vil la navnet sitt stå på disken uansett, men de vil kanskje gi den en helt annen betegnelse som ikke lar seg google. Skjer rett som det er det også, når du "graver ut" en internt disk fra et slikt eksternt produkt. Endret 11. februar 2016 av G Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Av alle eksterne disker jeg har åpnet, og det begynner å bli noen titalls opp gjennom årene, så har jeg tilgode å finne en "unbranded" disk inne i kabinettet. Kun standard hyllevaredisker med "vanlige" modellnummer. Lenke til kommentar
G Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) Ok, her har du en video som viser at man f.eks. finner en Seagate Freeplay, som er i unbranded-kategorien som jeg forsøker å få forklart. Ihvertfall i følge video-posteren, og at man ikke får google't opp noe info om disken. Så det kan altså forekomme: Published on Nov 13, 2010 3:54 ute i video så sier han at det ikke finnes noe register å slå opp i som er tilgjengelig ST9750430AS NEW SEAGATE FREEPLAY ST9750430AS 5400RPM 750GB SATA 2.5" INTERNAL HARD DRIVE Kanskje, kanskje ikke. Kan hende det var mindre info når han postet video, ELLER at informasjonen ikke er så enkel å lete opp eller like utfyllende som for en branded disk. Endret 11. februar 2016 av G Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg ser det tydeligvis kan forekomme, men jeg har aldri opplevd det selv. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. februar 2016 Del Skrevet 11. februar 2016 Enig, har aldri opplevd å finne disker med spesifikasjoner som ikke lar seg søke opp på Google når jeg har åpnet eksterne disker. Og det har jo blitt noen opp igjennom årene. Lenke til kommentar
G Skrevet 11. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2016 Ok, greit å vite at de fremdeles florerer fordelt på så få varianter eksterne disker da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå