EinerHjar Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hei! Bygde meg en ny datamaskin for en stund siden, men har nå behov for å oppdatere denne i sammenheng med at Dark Souls 3 og Far Cry: primal kommer ut. Har ikke vært så flink til å følge med på pc markedet i det siste, så derfor tenkte jeg å forhøre meg her om hjelp til valg av nye deler. Jeg trenger i alle fall ny prosessor og skjermkort, men er usikker på om jeg trenger nytt hovedkort? Har ett MSI Z87 Mpower hovedkort, en Seasonic x750 PSU, HDD og SSD, RAM og CPU kjøler. Still meg gjerne spørsmål om det er noe dere lurer på, eller om det er noe jeg har glemt å tilføye. Tusen takk! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hvilken gpu har du? Lenke til kommentar
EinerHjar Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Hvilken gpu har du? ATM sitter det en GTX460 i maskinen på grunn av at mitt 780 tok kvelden. Så vil si jeg trenger et nytt! Burde også legge til at maskinen min ikke skrur seg av ordentlig, men er ikke helt sikker på om det er grunnet hardware eller software. Kan trykke avslutt, men maskinen går enda. (kan ikke bruke den da.) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Kjøp 980Ti så har du bra spille maskin uten å bytte noe annet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hvilken gpu har du? ATM sitter det en GTX460 i maskinen på grunn av at mitt 780 tok kvelden. Så vil si jeg trenger et nytt! Lenke til kommentar
EinerHjar Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Prosessor er Intel i5-4690k Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Var du fornøyd da du kjørte 780 ? Du trenger ikke gjøre noe med hk og cpu imo. Lenke til kommentar
EinerHjar Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Ser på systemrequirementslab at det anbefales en i7, men har selv en i5. Noe vits i å kjøpe nytt? Ønsker helst å kjøre disse spillene i ganske høy oppløsning og uten "lagg" når de kommer ut! Noen konkrete tips til GPU? Linker blir jeg veldig glad for! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Jaha. Bruker selv 2x980ti evga(som jeg annbefaler) og 2x980ti msi. Evga: https://www.komplett.no/product/845663/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-980-ti-6gb-sc# Msi: https://www.komplett.no/product/847948/datautstyr/skjermkort/pci-express/msi-geforce-gtx-980-ti-gaming-6gb Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Kjøp 980Ti så har du bra spille maskin uten å bytte noe annet. Jeg og står inne for denne løsningen Om du har en "k" prosessor og en god kjøler kan du hente mye her. Jeg har selv 3770k som nå kjører på 4.6ghz og er da på høgde med dagens 6700k før evt overklokking. Endret 8. februar 2016 av Thobjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå