xRun Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Jeg påstår ikke at uteliggeren automatisk har råd til å betale. Bare at vedkommende kan ende opp med regningen for helsetjenestene han/hun har benyttet. Sånt blir det gjeld av. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Tullprat, en blakk uteligger får gratis øyeblikkelig hjelp der borte...Nei, regninger fra sykehuset er hovedårsaken amerikanere mister alle sine penger og går konkurs Så en blakk uteligger dør i rennesteinen etter en ulykke ??? Bløff..!!! Hvis du ser posten over: de mottar hjelpen, men også regningen hvis de mangler dekning gjennom forsikring, støtteordning, eller behandlingen skjer på en veldedig klinikk. Så de mottar hjelpen, men må betale også. Blakk uteligger betaler med hva ???Ingen betaler på forhånd, men etterpå Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Med hva ?? sin skitne underbukse ??? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Med hva ?? sin skitne underbukse ???De fattigste har gratis helseforsikring av staten. De som har mer penger men ikke kjøper billige helseforsikring betaler ut av sine egne lommene. Blir regningen mer enn de har går de konkurs Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Endelig var du ærlig...hadde det ikke vært like greit å innrømmet det med en gang ??? patetisk..... Lenke til kommentar
xRun Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Med hva ?? sin skitne underbukse ??? "There are agencies that specialize in collecting severely delinquent medical debt. Sometimes the receivables are purchased by the agency at a discount of the stated debt amount. The agency is betting that they can collect more than what was paid for the account, and what it costs to collect the money. Other times the agency is working on a straight percentage of what is collected, and the healthcare provider continues to own the receivable." https://www.savvyoncredit.com/medical-debt-collection-work/ I noen tilfeller mangler pasienten forsikring, er underforsikret, eller faller utenfor støtteordninger som medicaid/care, og har ikke råd til å betale selv. Det er en egen industri som håndterer slike økonomiske tilfeller for sykehuskjeder hvor det er gitt behandling som ikke dekkes på andre måter. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Endelig var du ærlig...hadde det ikke vært like greit å innrømmet det med en gang ??? patetisk.....Det har blitt forklaret minst 3 ganger allerede 3 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 15. februar 2016 Del Skrevet 15. februar 2016 Med hva ?? sin skitne underbukse ???De fattigste har gratis helseforsikring av staten. Den har jeg ikke sett 3 ganger, har du ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Endelig var du ærlig...hadde det ikke vært like greit å innrømmet det med en gang ??? patetisk..... Kødder du? Du klarer å misforstå alt som står i en tråd, og kaller andre patetisk? Godt jobba. Forsøk å gjøre ferdig grunnskolen, så kan du komme tilbake og prøve på nytt. Forstår du skillet mellom å skylde penger og å kunne betale? Hvis man mangler helseforsikring så får man helsehjelp, så får man en regning. Om man ikke betaler den regningen så er man gjeldsslave. Nå har USA mer fleksible regler enn vi har for gjeldssanering, men det er fortsatt ganske ubehagelig å gå konkurs. 3 Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Tror du svelget poenget, selv om du noe krampaktig forsøker å glatte over det... Fattige har i prinsippet gratis helsehjelp i USA....slutt å kveruler, du utaler det samme selv 3 innlegg over.. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Men hva er så ditt (the 3 X) synspunkt til Bernie Sanders' påstand at til tross for en liten skatteøkning, vil middelklassen i USA tjene grovt på "gratis helsevesen" kontra å betale helseforsikringer? Og om den påstanden ikke er helt bak mål, kan man ikke da med rette kalle den gjennomsnittlige amerikaner naiv, eller offer for en mentalitet (rather red than dead) som er utdatert?Jeg har ingen innvendelser på at kvaliteten i det amerikanske helsevesenet nok kan ha en høyere kvalitet enn den norske, men hva hjelper det når den er forbeholdt kun deler av befolkningen, nemlig de som betaler (sett med norske øyne) en blodpris? Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 En kan mene hva en vil, det er amerikanerne som avgjør hvordan de vil ha det der borte... Kan følge deg på den tanken med en mikroskopisk skatteøkning, og så fri helse til alle... Men de har vel sett hvordan det kan gå i Europeiske land, når alt skal betales over skatteseddelen...er jo ikke bare fryd å gammen her heller.. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Takk for svar. En kan mene hva en vil, det er amerikanerne som avgjør hvordan de vil ha det der borte... Det hersker det da, forhåpentligvis, liten til ingen tvil om. Men selv om det er amerikanerne som til syvende og sist avgjør hvordan deres eget helsevesen skal drives, betyr ikke det nødvendigvis at deres måte er den "riktige", eller den som gagner flesteparten av de amerikanske innbyggerne. Kan følge deg på den tanken med en mikroskopisk skatteøkning, og så fri helse til alle... Men de har vel sett hvordan det kan gå i Europeiske land, når alt skal betales over skatteseddelen...er jo ikke bare fryd å gammen her heller.. Alle systemer har sine utfordringer, hvis ikke hadde vi vel alle svermet til det samme perfekte systemet. Å kunne kritisere, vurdere, og evaluere de systemene man har, er iallefall etter mitt syn en av de viktigste grunnpillarene i et demokrati, selv om resultet tilsier at ens eget helsevesen har store mangler. Min personlige mening (som innbygger i det sosialdemokratiske landet Norge), er at et helsevesen ikke skal drives for profitt, men være en rettighet, uavhengig av din sosiale, økonomiske eller kulturelle kapital. At de med høyere økonomisk kapital enn andre skal kunne ha et bedre alternativ er helt greit for min personlige del, men da skal de samtidig ikke kunne benytte seg av (eller utnytte), det gratis alternativet den øvrige delen av befolkningen får. Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Takk for svar. En kan mene hva en vil, det er amerikanerne som avgjør hvordan de vil ha det der borte... Det hersker det da, forhåpentligvis, liten til ingen tvil om. Men selv om det er amerikanerne som til syvende og sist avgjør hvordan deres eget helsevesen skal drives, betyr ikke det nødvendigvis at deres måte er den "riktige", eller den som gagner flesteparten av de amerikanske innbyggerne. Kan følge deg på den tanken med en mikroskopisk skatteøkning, og så fri helse til alle... Men de har vel sett hvordan det kan gå i Europeiske land, når alt skal betales over skatteseddelen...er jo ikke bare fryd å gammen her heller.. Alle systemer har sine utfordringer, hvis ikke hadde vi vel alle svermet til det samme perfekte systemet. Å kunne kritisere, vurdere, og evaluere de systemene man har, er iallefall etter mitt syn en av de viktigste grunnpillarene i et demokrati, selv om resultet tilsier at ens eget helsevesen har store mangler. Min personlige mening (som innbygger i det sosialdemokratiske landet Norge), er at et helsevesen ikke skal drives for profitt, men være en rettighet, uavhengig av din sosiale, økonomiske eller kulturelle kapital. At de med høyere økonomisk kapital enn andre skal kunne ha et bedre alternativ er helt greit for min personlige del, men da skal de samtidig ikke kunne benytte seg av (eller utnytte), det gratis alternativet den øvrige delen av befolkningen får. Akkurat den siste holder vel ikke, har de betalt skatt, har de samme rettighet, enten de er rik eller ikke... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Det er sant at de betaler skatt (og etter sosialdemokratisk syn har de mest sannsynlig betalt mer), men å ta plass i to helsekøer (deres private foretrukne helsekø, og den offentlige) vil forsinke prosessen for de av oss som kun har plass i èn kø.Deres fordel er jo at de har noe jeg som et medlem av den øvrige befolkningen ikke har, nemlig valgfrihet. Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Og dermed står de ikke i den offentlige køen...problemet løst...eller det var vel egentlig ikke noe problem.. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Som jo var mitt avsluttende argument i det tidligere innlegget? At jeg mente de ikke skulle få sitte i to helsekøer samtidig? At de med høyere økonomisk kapital enn andre skal kunne ha et bedre alternativ er helt greit for min personlige del, men da skal de samtidig ikke kunne benytte seg av (eller utnytte), det gratis alternativet den øvrige delen av befolkningen får. Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Som jo var mitt avsluttende argument i det tidligere innlegget? At jeg mente de ikke skulle få sitte i to helsekøer samtidig? At de med høyere økonomisk kapital enn andre skal kunne ha et bedre alternativ er helt greit for min personlige del, men da skal de samtidig ikke kunne benytte seg av (eller utnytte), det gratis alternativet den øvrige delen av befolkningen får. Jo den retten har de, som skikkelige skattebetalere, men de bruker den sikkert ikke.....he he Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 16. februar 2016 Del Skrevet 16. februar 2016 Det er på ingen måte slik at alle får nødvendig hjelp, hvor har du det i fra? Tvert imot er det en stor andel folk som er underforsikret som bare det, eller uforsikret. Så hva definerer du som "nødvendig hjelp"? Alle får akutthjelp i USA på akuttmottaket uansett om de har forsikring eller ikke. Er å få "gratis" influensavaksine, og en kortisonsalve til et utslett "nødvendig hjelp", eller noe man kan betale for akkurat som med tannlegen her i landet? Lenke til kommentar
the 3 X Skrevet 17. februar 2016 Del Skrevet 17. februar 2016 Det er på ingen måte slik at alle får nødvendig hjelp, hvor har du det i fra? Tvert imot er det en stor andel folk som er underforsikret som bare det, eller uforsikret. Så hva definerer du som "nødvendig hjelp"? Alle får akutthjelp i USA på akuttmottaket uansett om de har forsikring eller ikke. Er å få "gratis" influensavaksine, og en kortisonsalve til et utslett "nødvendig hjelp", eller noe man kan betale for akkurat som med tannlegen her i landet? Helt riktig, her verserer rene løgn propagandaen her inne, i bestefall idiotisk uvitenhet....tror selv mest på den vanlige standard venstrevridde USA hatet som ligger bak.. Alle får øyeblikkelig hjelp i USA, enten de har penger eller ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå