tassen^^ Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Heisann. Har et lite søskenbarn som kom fortvilet at iphonen hans er deaktivert. Dette er en Iphone 4s. Jeg har lest litt at du kan koble til data å tvinge omstart på iphonen og "resete" den men problemet her er at låseknappen oppå iphonen er defekt, (virker som den er trykt for hardt inn,) Så spørsmåle mitt er 1 Fins det en måte å åpne en deaktivert tlf uten å bruke låseknappen. 2 Eller må jeg åpne tlf for så å se om låseknappen har rett å slett hengt seg opp ? Takk for svar Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Defekt låseknapp burde gå på reklamasjon vil jeg tro. Men telefonen vil vel starte når man kopler til lader/data uansett, så det burde være mulig å gjenopprette den. Lenke til kommentar
tassen^^ Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Defekt låseknapp burde gå på reklamasjon vil jeg tro. Men telefonen vil vel starte når man kopler til lader/data uansett, så det burde være mulig å gjenopprette den. Dette er en gammel tlf som han har "arvet" så reklamasjonsretten er nok godt ut :/ Tlf starter når jeg lader den men kommer bare til Iphone er deaktivert, og når jeg prøver å koble den til Itunes får jeg ikke koble til tlf pga den er låst. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hmm men da har du sikkert satt opp en kode for å låse den opp ved normal bruk? Man "vekker" telefonen med hjemknappen hvis den allerede er påslått, og man kan skrive inn koden. Man trenger ikke av/på knappen for dette. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 8. februar 2016 Del Skrevet 8. februar 2016 1. Aktiver Assistive Touch-knappen, for å få frem en touch-screen versjon av låse-knappen. https://support.apple.com/no-no/HT202658 2. Slå av iPhone via Assistive-Touch knappen. 3. Starte iTunes på pc/mac. 4. Koble den avslåtte iPhone til maskinen via USB kabelen, mens du holder hjem-knappen nede. https://support.apple.com/no-no/HT201263 Telefonen blir da koblet til iTunes i gjenopprettingsmodus, og man vil få mulighet til å gjenopprette til en tidligere backup, har man ingen backup forsvinner brukerdata på telefonen. Er "Finn iPhone" funksjonen aktivert på telefonen vil man måtte skrive inn Apple-ID passord ved nesten oppstart/aktivering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå