Gå til innhold

kjøpa av gaming pc.


Anbefalte innlegg

 

 

Hei, så kjapt over listen din, og det ser meget bra og balansert ut. men en ting bet jeg meg merke i, har du tenkt å klokke CPU? et H170Bbrikkeset er vel ikke akk noe anbefalt til den slags. Gå da heller for Z170, og om du ikke skal klokke, spar noen kr på å gå for en ikke K model CPU

har nå skiftet ut brikkesetet til z170 nå så ser det bedre ut nå?

Ja, om du har planer om overklokking så ja, merk uansett at cooler master EVO 212 ikke vil gi deg god nok kjøling til noe mer en en tiny speedbump.

 

oki, planen er å overklokke denne litt ^^ men hvilke kjøler anbefaler du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hei, så kjapt over listen din, og det ser meget bra og balansert ut. men en ting bet jeg meg merke i, har du tenkt å klokke CPU? et H170Bbrikkeset er vel ikke akk noe anbefalt til den slags. Gå da heller for Z170, og om du ikke skal klokke, spar noen kr på å gå for en ikke K model CPU

har nå skiftet ut brikkesetet til z170 nå så ser det bedre ut nå?

Ja, om du har planer om overklokking så ja, merk uansett at cooler master EVO 212 ikke vil gi deg god nok kjøling til noe mer en en tiny speedbump.

 

hva sier du om denne kjøleren foresten?

https://www.komplett.no/product/790582/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/intel-ts13x-liquid-cooling-solution

bra eller er det til å fraråde? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Gaming pc .. i5 .. lol.. budsjett greit.. ikke seriøs Gaming pc. .

ville du gåt for en i7 da? eller noe annet?
Skal du bruke maskinen til noe annet en spilling og div generell bruk? Hvis ikke er i5 god nok, skal du drive med produksjon av musikk ell mer minne og CPU intensive oppgaver, gå for mer minne og kraftigere Cpu, en i5 er en i7 uten HT.

denne pc'en skal brukes 99% av tiden til spill. resten av tiden vil den stå av eller i hvilemodus. så ja du kan si denne bare blir brukt til spill, er det en god nokk prosessor eller ikke?

Da er i5 GOD NOK! mark my words.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hei, så kjapt over listen din, og det ser meget bra og balansert ut. men en ting bet jeg meg merke i, har du tenkt å klokke CPU? et H170Bbrikkeset er vel ikke akk noe anbefalt til den slags. Gå da heller for Z170, og om du ikke skal klokke, spar noen kr på å gå for en ikke K model CPU

har nå skiftet ut brikkesetet til z170 nå så ser det bedre ut nå?
Ja, om du har planer om overklokking så ja, merk uansett at cooler master EVO 212 ikke vil gi deg god nok kjøling til noe mer en en tiny speedbump.

hva sier du om denne kjøleren foresten?

https://www.komplett.no/product/790582/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/intel-ts13x-liquid-cooling-solution

bra eller er det til å fraråde?

God som gull til litt overklokk. Løp å kjøp, om du bryr deg om lys styring veske overvåkning og div ville jeg gått for Kraken X41, denne er meget stille og DRØY på kjøling, bakdelen er at de koster 1299,- tilsvarende motstykke måtte bli Corsair H80i den er omtrent samme pris kansje litt under Endret av WhaWuaWua
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hei, så kjapt over listen din, og det ser meget bra og balansert ut. men en ting bet jeg meg merke i, har du tenkt å klokke CPU? et H170Bbrikkeset er vel ikke akk noe anbefalt til den slags. Gå da heller for Z170, og om du ikke skal klokke, spar noen kr på å gå for en ikke K model CPU

har nå skiftet ut brikkesetet til z170 nå så ser det bedre ut nå?
Ja, om du har planer om overklokking så ja, merk uansett at cooler master EVO 212 ikke vil gi deg god nok kjøling til noe mer en en tiny speedbump.
hva sier du om denne kjøleren foresten?

https://www.komplett.no/product/790582/datautstyr/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/intel-ts13x-liquid-cooling-solution

bra eller er det til å fraråde?

God som gull til litt overklokk. Løp å kjøp, om du bryr deg om lys styring veske overvåkning og div ville jeg gått for Kraken X41, denne er meget stille og DRØY på kjøling, bakdelen er at de koster 1299,- tilsvarende motstykke måtte bli Corsair H80i den er omtrent samme pris kansje litt under

 

oki men sånn som ønskelister er nå, ville du sagt den er gydd? 

Lenke til kommentar

Husk, 3 Viktige ting når man bygger,

 

nr1 IKKE spar på PSU,

nr2 IKKE spar på Luftflyt

(Positivt lufttrykk i kabinett)

Nr3 IKKE spar på kjøling av Cpu.

( les deg opp på intel sine sider )

Forsøk å holde tempen eks 4790K maks 74.04C N.B Ikke forveksle denne med Thermal limit. Alle stigninger over den spesifiserte tempen vil gi hurtigere Elektromigrasjon.

 

Ergo: når du klokker, forsøk alltid å holde tempen under. Slik sikkrer du deg med forbehold, en god opplevelse stabilitet og VARIGHET

Endret av WhaWuaWua
Lenke til kommentar

Husk, 3 Viktige ting når man bygger,

 

nr1 IKKE spar på PSU,

nr2 IKKE spar på Luftflyt

(Positivt lufttrykk i kabinett)

Nr3 IKKE spar på kjøling av Cpu.

( les deg opp på intel sine sider )

Forsøk å holde tempen eks 4790K maks 74.04C N.B Ikke forveksle denne med Thermal limit. Alle stigninger over den spesifiserte tempen vil gi hurtigere Elektromigrasjon.

 

Ergo: når du klokker, forsøk alltid å holde tempen under. Slik sikkrer du deg med forbehold, en god opplevelse stabilitet og VARIGHET

det skal jeg huske på tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...