Gå til innhold

kjøpa av gaming pc.


Anbefalte innlegg

Hvorfor 3 harddisker, spesielt om du skriver du har fra før ? :)

 

Mitt tips om hovedfokus er spilling er å basere allt på geforce 980ti og få det til å passe rundt det og budsjett.

 

Mengden med skjermkortminne og ytelse skyter i været i takt med skjermoppløsning og oppdateringsfrekvens, i dagens spillpcer utgjør skjermkort brorparten av både ytelse og strømforbruk( ofte 4-5) ganger av det cpu trekker.

harddiskene skal vøre en ssd fra samsung og en WD på 3 tb for å få lagring. trodde ikke der var mer harddisker en det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor 3 harddisker, spesielt om du skriver du har fra før ? :)

 

Mitt tips om hovedfokus er spilling er å basere allt på geforce 980ti og få det til å passe rundt det og budsjett.

 

Mengden med skjermkortminne og ytelse skyter i været i takt med skjermoppløsning og oppdateringsfrekvens, i dagens spillpcer utgjør skjermkort brorparten av både ytelse og strømforbruk( ofte 4-5) ganger av det cpu trekker.

å hvordan ville du bygget pcen runt det skjermkortet? det kostet 8000?

Lenke til kommentar

Hei, så kjapt over listen din, og det ser meget bra og balansert ut. men en ting bet jeg meg merke i,  har du tenkt å klokke CPU? et H170Bbrikkeset er vel ikke akk noe anbefalt til den slags. Gå da heller for Z170,  og om du ikke skal klokke, spar noen kr på å gå for en ikke K model CPU 

Endret av WhaWuaWua
Lenke til kommentar

da har jeg et dumt spørsmål til, hva ville dere valgt mellom pakken jeg har lagd eller denne pc'en i deler?

https://www.komplett.no/product/783617/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-intel-premium-gamer#

Send mail til dem og spør om du kan få en pakkepris på de delene du har valgt.

Tror det sparer dem for mye tid hvis du legger med produkt-nummeret på de varene du har.

 

Jeg gjorde det engang, og de slo av alt fra 10-30 % på alle varene jeg hadde. Valgte å ikke kjøpe den gangen, men du får et tilbud du kan benytte innen en uke eller to.

Endret av JensHer
Lenke til kommentar

Om det absolutt må stå mellom de 2 her så er pakken med 980 istedetfor 970 bedre.

 

Jeg selv hadde inngått alle kompromiss tenkelig for å få 980TI :)

6766 på dustinhome og fra 5 og oppover på bruktmarked.

har nå lakt til 980ti i steden for å trukket litt i prisen på pcen.

Lenke til kommentar

Hei, så kjapt over listen din, og det ser meget bra og balansert ut. men en ting bet jeg meg merke i,  har du tenkt å klokke CPU? et H170Bbrikkeset er vel ikke akk noe anbefalt til den slags. Gå da heller for Z170,  og om du ikke skal klokke, spar noen kr på å gå for en ikke K model CPU 

har nå skiftet ut brikkesetet til z170 nå så ser det bedre ut nå?

Lenke til kommentar

 

da har jeg et dumt spørsmål til, hva ville dere valgt mellom pakken jeg har lagd eller denne pc'en i deler?

https://www.komplett.no/product/783617/datautstyr/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-intel-premium-gamer#

Send mail til dem og spør om du kan få en pakkepris på de delene du har valgt.

Tror det sparer dem for mye tid hvis du legger med produkt-nummeret på de varene du har.

 

Jeg gjorde det engang, og de slo av alt fra 10-30 % på alle varene jeg hadde. Valgte å ikke kjøpe den gangen, men du får et tilbud du kan benytte innen en uke eller to.

 

skal ta å prøve på det når pakken er ferdig :) takk for tipset.

Lenke til kommentar

 

Hei, så kjapt over listen din, og det ser meget bra og balansert ut. men en ting bet jeg meg merke i, har du tenkt å klokke CPU? et H170Bbrikkeset er vel ikke akk noe anbefalt til den slags. Gå da heller for Z170, og om du ikke skal klokke, spar noen kr på å gå for en ikke K model CPU

har nå skiftet ut brikkesetet til z170 nå så ser det bedre ut nå?

Ja, om du har planer om overklokking så ja, merk uansett at cooler master EVO 212 ikke vil gi deg god nok kjøling til noe mer en en tiny speedbump.

Endret av WhaWuaWua
Lenke til kommentar

 

Gaming pc .. i5 .. lol.. budsjett greit.. ikke seriøs Gaming pc. .

ville du gåt for en i7 da? eller noe annet?

Skal du bruke maskinen til noe annet en spilling og div generell bruk? Hvis ikke er i5 god nok, skal du drive med produksjon av musikk ell mer minne og CPU intensive oppgaver, gå for mer minne og kraftigere Cpu, en i5 er en i7 uten HT.

Lenke til kommentar

 

 

Gaming pc .. i5 .. lol.. budsjett greit.. ikke seriøs Gaming pc. .

ville du gåt for en i7 da? eller noe annet?

Skal du bruke maskinen til noe annet en spilling og div generell bruk? Hvis ikke er i5 god nok, skal du drive med produksjon av musikk ell mer minne og CPU intensive oppgaver, gå for mer minne og kraftigere Cpu, en i5 er en i7 uten HT.

 

denne pc'en skal brukes 99% av tiden til spill. resten av tiden vil den stå av eller i hvilemodus. så ja du kan si denne bare blir brukt til spill, er det en god nokk prosessor eller ikke? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...