Gå til innhold

26.04.1948

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Pentaxen.

Sykdom og / eller ulykker med fatal utgang, vil alltid være en tragisk hendelse for dem som står igjen uten en livsledsager eller forelder.

Men de økonomiske konsekvensene av slike hendelser, er som regel ikke så dyptgripende som før i tiden, på grunn av trygde- og forsikringsmessige ordninger.

Sykdom, uår, ulykker, avlingssvikt, dårlig fangst

m . m., representerte reelle trusler for småkårsfolk, spesielt, og denne utryggheten "på jord", gjorde kanskje gudstroen sterkere, fordi den ga løfte om en bedre tilværelse etter døden.

Bibel og salmebok ga trøst, og var derfor viktige eiendeler.

Du forteller en sterk historie, Pentaxen, og bildet, som jeg synes er fint både når det gjelder komposisjon og teknisk kvalitet, setter tanker og følelser "i sving" !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hei, Pentaxen.

Sykdom og / eller ulykker med fatal utgang, vil alltid være en tragisk hendelse for dem som står igjen uten en livsledsager eller forelder.

Men de økonomiske konsekvensene av slike hendelser, er som regel ikke så dyptgripende som før i tiden, på grunn av trygde- og forsikringsmessige ordninger.

Sykdom, uår, ulykker, avlingssvikt, dårlig fangst

m . m., representerte reelle trusler for småkårsfolk, spesielt, og denne utryggheten "på jord", gjorde kanskje gudstroen sterkere, fordi den ga løfte om en bedre tilværelse etter døden.

Bibel og salmebok ga trøst, og var derfor viktige eiendeler.

Du forteller en sterk historie, Pentaxen, og bildet, som jeg synes er fint både når det gjelder komposisjon og teknisk kvalitet, setter tanker og følelser "i sving" !

M v h

Albert.

Takker Albert:-) Harde tider, og som du sier, folk måtte klare seg som best de kunne. Må legge til at ting ordnet seg etterhvert, for hvis ikke, hadde ikke jeg vært her....

Synes forøvrig sangtekster, uansett sjanger, er et utmerket utgangspunkt for et bilde eller et prosjekt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...