Hallycon Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Er på jakt etter et analogt kamera med autofokus, hvilket burde jeg gå for? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Et du finner billig. Canon, Nikon, Pentax... Mange å velge mellom. Har du noe optikk fra før av? Finn et kamera hvor du får med et ok objektiv med autofokus. Lenke til kommentar
Hallycon Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Et du finner billig. Canon, Nikon, Pentax... Mange å velge mellom. Har du noe optikk fra før av? Finn et kamera hvor du får med et ok objektiv med autofokus. Kunne du nevnt noen modeller? Nei, har ingen opptikk fra før. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 (endret) Alle Canon fra 1987 som har benevnelsen EOS, men ha i minne at det er to typer innfestninger til objektiver. Den utgåtte FD og den fortsatt eksisterende EF. For og velge kamera, anbefaler jeg og gå til finn.no > Foto og video > Systemkameraer > pris lav-høy. da pleier analoge kameraer og dukke opp først. Endret 7. februar 2016 av Nautica Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hva er bruksområdet? Skal du "bare ha et", så finner du sikkert ett til et par hundrelapper. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68449995 Det finnes også mer entusiast-rettede modeller, med enda bedre auto og ikke minst at de selges med bedre optikk. Lenke til kommentar
Hallycon Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Alle Canon fra 1987 som har benevnelsen EOS, men ha i minne at det er to typer innfestninger til objektiver. Den utgåtte FD og den fortsatt eksisterende EF. For og velge kamera, anbefaler jeg og gå til finn.no > Foto og video > Systemkameraer > pris lav-høy. da pleier analoge kameraer og dukke opp først. Beyr det at jeg kan bruke f.eks dette nye objektivet på kameraet? Lenke til kommentar
Hallycon Skrevet 7. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2016 Hva er bruksområdet? Skal du "bare ha et", så finner du sikkert ett til et par hundrelapper. http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68449995 Det finnes også mer entusiast-rettede modeller, med enda bedre auto og ikke minst at de selges med bedre optikk. Er mest bare for å ha ett, ja. Skal brukes litt på reise og ellers. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Alle Canon fra 1987 som har benevnelsen EOS, men ha i minne at det er to typer innfestninger til objektiver. Den utgåtte FD og den fortsatt eksisterende EF. For og velge kamera, anbefaler jeg og gå til finn.no > Foto og video > Systemkameraer > pris lav-høy. da pleier analoge kameraer og dukke opp først. Beyr det at jeg kan bruke f.eks dette nye objektivet på kameraet? Ja, det passer men er ikke sikker på om objektiver med STM vil fungerer optimalt. Klarer du og finne en 50mm f/1.4 brukt til en fornuftig pris tror jeg det vil være et bedre alternativ. Lenke til kommentar
se# Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hva er bruksområdet? Skal du "bare ha et", så finner du sikkert ett til et par hundrelapper. Som Trondster skriver vil nesten alt du finner fungere hvis du ikke har andre krav en autofokus. Men bruktmarkedet er størst for Canon og Nikon og vil du kjøpe Canon 50mm STM må du holde deg til Canon kameraer. Det ligger f.eks en Canon Eos 50e på Foto.no nå til 500 kroner, men det er uten objektiv. De fleste har vel gitt opp å selge sitt analoge utstyr nå så det kan hende det lønner seg å legge ut en kjøpsanonse. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hvorfor ikke et litt eldre, men helt ok digitalkamera? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Bruktmarkedet på Foto.no: https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonser.cgi?utstyrtypeid=64&kjoepsalgid=2 Lenke til kommentar
se# Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Hvorfor ikke et litt eldre, men helt ok digitalkamera? Det må jo være for at man ønsker film. Mye lettere å finne et brukt digitalt i dag, og etter et par runder med filmkjøp og fremkalling blir digitalt fort billigere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå